Jump to content

Olje lekkasje KAD44 - hvor kommer den fra?

Optimist1

Recommended Posts

Jeg har en KAD44 som fungerer knirkefritt, men forrige sesong så jeg at det var litt olje "sprut" i motor rommet på styrbord side, litt aktenfor kompressoren på motoren. Jeg kan ikke forstå hvor denne oljen kan komme fra, for det er jo ingen ting som snurrer rundt på motoren så langt bak...Nå har jeg prøvd båten i helgen, med rent og pent mottorrom, slik at det er enklere å se hvor det er olje. Er det noen som har en ide' om hva som kan lekke? Takker for alle svar.

Sjekk slangestussen som kommer fra veivhusluftingen, den henger bak oppe med ekspansjonstanken i nærheten av innsuget fra luftfilteret. Mangen henger på ei lita flaske på enden slik at eventuell olje går ned i den. Slangen ligger der for at veivhusgassen skal bli sugd inn i luftfiltreret igjen. Det fører til at luftfilteret blir fort drittent.

Slangen på veivhusluftingen ser ut til å komme ned på BB side av motoren, ser det kommer litt olje ut av denne, men det drypper bare litt rett ned i motorrommet. Ingenting blir "kastet" rundt slik som det er på SB side. Krøyp ned motorrommet i dag, men alt var tilsynelatende tørt og fint under og rundt varmeveksleren. Må varmeveksleren avmonteres for å komme til oljekjøleren?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...