Jump to content

Bayliner 275, mercruiser diesel 200hk, Bravo 3 drev trygg kombo?


Kal-El

Recommended Posts

Spørs jo.. er det et gammelt Bravo 3 og ikke Bravo 3X ?

Hva er utvekslingen?

Mercruiser 200 hk diesel kan jo være både 2,8 literen og 4,2 literen.

Sistnevnte naturlig nok med vesentlig mere moment, men det er jo uansett ikke tatt særlig mye ut av den i forhold til de sterkere utgavene basert på samme motorblokka.

 

Hvorfor skulle det ta kvelden? Gått mange timer ?

Montere drevkjøling er jo en fordel.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Da er det vel Bravo 3X og jeg vil mene det er liten fare for havari.

Drevet brukes jo på tyngre båter med større motor.

 

Men er ikke 2,8 liter litt liten motor for denne båten ? Men det funker vel, hvis skroget er relativt lettplanende.

Disse nymotens dieselmotorene yter jo mere enn i gamle dager :smiley:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Sjeldent uten 3X på en såpass ny dieselinstallasjon.

Men det går vel an å sjekke via serienummer eller produktnummer på drevet.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Hvis det hadde vært 4,2 literen kanskje, men har ikke hørt om havarier med 2,8 så kan ikke uttale meg noe skråsikkert der.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Kommer vel mye an på vedlikehold og bruk også da. Har selv 4,2 d-tronic på 250 hk og Bravo 3 i en vesentlig tyngre båt som jeg steller pent med. Men jeg har jo ingen garanti for å unngå havari men det ser bra ut uten unoter av noe slag så langt. Telleren nærmer seg nå 1000 timer. Jeg har imidlertid utstyrt drevet med kraftig overspyling av sjøvann for kjøling når jeg går i plan. Oljen bytter jeg en gang årlig dvs.120-150 timers intervall, og jeg bruker kun Quicksilver high performance olje.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...