wind26 Startet 1.Juni.2014 Del på Facebook Startet 1.Juni.2014 Dieselmotor VP md21 På den nye og svarte bryteren på bildet er det på selve bryteren merket med ulike bokstaver som angir det tegningen (neste bilde) viser. Jeg er ikke god i teknisk engelsk, så jeg skjønner heller ikke hva denne figuren viser. På den gamle bryteren er det merket med 50, 30, 19, 17 og 15. Spørsmålet mitt er: hva tilsvarer merkene på den nye på den gamle bryteren? 30 = B (battery circuit) ?? 50 = I (ignition circuit) ?? 19 = ? 17 = ? 15 = ? Ellers gode tips og triks om dette tar jeg gjerne imot! Kanskje jeg får gjort dette i dag? Det hadde jo vært fantastisk! Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 1.Juni.2014 Del på Facebook Svart 1.Juni.2014 30 er batteri, det stemmer. men det er 15 som er ign. 50 er til starterinnslag. 17 og 19 er til gløding Men eg mistenker at den avbildede tenningsbryteren ikkje passer heilt inn til å erstatte den gamle. Magne Sitér dette innlegget Link to post
wind26 Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2014 takk, et lite skritt på veien der.. er det noen som kan våge seg på hvilken bokstav på tegningen som passer med starterinnslag og gløding? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 1.Juni.2014 Del på Facebook Svart 1.Juni.2014 Er ikke stødig på hva tallene eller bokstavene betyr. Jeg byttet også, men koblet bare til batteri + til B. Deretter koblet jeg en prøvelampe til de ulike stiftene etter hvert som jeg dreide på nøkkel for og finne ut hvilke stifter det var strøm på. Multimeter går selvfølgelig også. Jeg manglet en stift til gløding som skal være fjærbelastet i likhet med startinnslag. Jeg kjøpte bare en fjærbelastet bryter i tillegg for å betjene glødingen, mens startinnslag ble lagt på den ene fjærbelastede stiften som var på nøkkelen. Sitér dette innlegget Link to post
wind26 Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2014 Ok - har nå følgende forslag - men mangler altså noe 30 = B batteri 50 = S solenoid starterinnslag 15 = I Ignition circuit 17 = ? gløding ? men hvilken stift kan brukes på den nye bryteren?Hva er gløding på engelsk? gode forslag basert på figuren? 19 = ? gløding ? men hvilken stift kan brukes på den nye bryteren? gode forslag basert på figuren? M = jord ? Er det noen som har lyst til å servere meg løsningen? Har ikke forsøkt med multimeteret ennå. Takknemlig hvis noen gidder å komme med tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.