Jump to content

Bytte tenningsbryter men usikker på kobling

wind26

Recommended Posts

Dieselmotor VP md21

På den nye og svarte bryteren på bildet er det på selve bryteren merket med ulike bokstaver som angir det tegningen (neste bilde) viser. Jeg er ikke god i teknisk engelsk, så jeg skjønner heller ikke hva denne figuren viser. På den gamle bryteren er det merket med 50, 30, 19, 17 og 15.

bilde

Spørsmålet mitt er: hva tilsvarer merkene på den nye på den gamle bryteren?

30 = B (battery circuit) ??

50 = I (ignition circuit) ??

19 = ?

17 = ?

15 = ?

Ellers gode tips og triks om dette tar jeg gjerne imot! Kanskje jeg får gjort dette i dag? Det hadde jo vært fantastisk!

Er ikke stødig på hva tallene eller bokstavene betyr. Jeg byttet også, men koblet bare til batteri + til B. Deretter koblet jeg en prøvelampe til de ulike stiftene etter hvert som jeg dreide på nøkkel for og finne ut hvilke stifter det var strøm på. Multimeter går selvfølgelig også.

Jeg manglet en stift til gløding som skal være fjærbelastet i likhet med startinnslag. Jeg kjøpte bare en fjærbelastet bryter i tillegg for å betjene glødingen, mens startinnslag ble lagt på den ene fjærbelastede stiften som var på nøkkelen.

Ok - har nå følgende forslag - men mangler altså noe

30 = B batteri

50 = S solenoid starterinnslag

15 = I Ignition circuit

17 = ? gløding ? men hvilken stift kan brukes på den nye bryteren?Hva er gløding på engelsk? gode forslag basert på figuren?

19 = ? gløding ? men hvilken stift kan brukes på den nye bryteren? gode forslag basert på figuren?

M = jord ?

Er det noen som har lyst til å servere meg løsningen? Har ikke forsøkt med multimeteret ennå. Takknemlig hvis noen gidder å komme med tips! :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...