Jump to content

Volvo Penta MD11 C lekker kjølvann

Joergen86

Recommended Posts

Hei har en joda 24 tur med vp md11 C som lekker en god del kjølevann i bunn av sylinder 1, er detta et alvorlig styr å få gjort noe med?? Neste alternativ er å bytte til en større motor.. De 25 hestene i Jodan gir ikke det enorme farts potensialet, 8.5 knop på full spiker.. Er det noen som har noen anbefalinger om hva jeg burde gjøre? Koste på steinknuseren eller bruke den som morring å kjøpe noe annet, brukt eller nytt?? Er vel mange som selger nyovermalt og kaller det nyoverhalt?.

Det blåser ut helt i bånn, ser jo at den er delt i 2 skrur av toppdekslet så sitter jo ventila å greier.. Men lekker ikke i der den er delt ved toppen men helt nederst kan du si.. Skal prøve å ta et bilde etterpå.. Ser ut som det kan være en pakning som ikke tetter.. Kommer ikke vann i olja som jeg kan se hvertfall..

Litt usikker, men er det ikke denne som har lange bolter helt fra toppen og ned til nederste blokk. Hvis du skrur til toppen, skrur du også fast sylinder. Løsner du toppen , kan toppen tas av, men sylinderen kan også trekkes opp, da den også er løs. En litt uvanlig konstruksjon i forhold til andre motorer dette.

Det kan jo være mangel på ettertrekking hvis den var overhalt, men det er vel for sent og foreta det nå vil jeg tro.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...