Jump to content

Volvo Penta MD11 C lekker kjølvann

Joergen86

Recommended Posts

Fikk tak i en på finn.no i går.. Så da prøver vi det.. Sender deg om om sylinderen to også behøver.. Jeg vil helst beholde toppa mine for det er de uten dekomp spaker å det synes jeg ser litt mere jålete ut om ikke annet.. Jeg personlig trur det er enklere å bytte kjølekappe enn å drive med ventiler å greier med den yanmaren.. Klart hadde man fått den får 4-5 lapperså..

Mange dømmer disse sjøvannskjølte steinknuserne nord og ned fordi kjølevannskanalene rimelig ruster vekk etterhvert. Imidlertid gjelder dette bare sylinder, topp, eksosmanifold og eksosbend. Alle disse kan skiftes enkeltvis. Det er fortsatt mye motor igjen :-)

Motoren er enkel å reparere på, og så lenge gode deler er å få tak i, fortsetter jeg med det.

Imidlertid har jeg alternativ framdrift, seilbåt.

Blir, du/dere utrygge om bord pga motoren, har du vel ikke annet valg enn å skifte den ut.

Sjekk oljerøret som går.til vippetøyet at du ikke har knekt det i kampens hete.Er lett å knekke.Har hørt at 2003 ikke er en holdbar motor.Understreker at jeg ikke har erfaring med den selv.Virker jo som du er en nevenyttig kar.I så fall ville jeg prøvd meg på en overhaling.Viser det seg at det ramler en masse lik ut av skapet når du åpner den,kan du jo revurdere selv om jeg tviler på det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...