Jump to content

Spørsmål vedrørende montering av Eberspacher D4


Sleipner93

Recommended Posts

Jeg har noen spørsmål vedrørende montering av en Eberspacher D4. Jeg fikk kjøpt en "brukt" som var ny ihvertfall overhalt og testkjørt. I settet følgte det med stigrør, pumpe, instrumentet litt slanger og varmeren. I tillegg fulgte det med skrogjennoføring for eksosen.

 

Jeg mangler jo da eksos, forbrenningsluft, og luftslanger med dyser.

 

Spørsmålet er, kommer jeg meg foruten monteringsettet til D4 som selges rundt omkring? Må jeg ha den isolerte eksosslangen og dette her eller kan jeg droppe eksospotta? Kan jeg eventuelt bruke ei slik eksospotte som brukes på biler?

 

Er det ok å ta "oppvarmingsluft" fra under kalesjen? Jeg ser for meg at kalesjen ikke er tett og at jeg får en form for sirkulasjon uansett?

 

Hvilken gjennomføring brukes vanligvis på forbrenningsluft? Og hvilken slange?

 

Brukes det vanlige slangeklemmer/strips på varmluftsslanger?

 

Redigert ; Jeg ser at eksosutløpet som jeg har ser ut til å være for seilbåt, jeg antar at jeg fint kan bruke dette selvom jeg monterer i motorbåt?

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...