Sleipner93 Startet 1.Juni.2014 Del på Facebook Startet 1.Juni.2014 (redigert) Jeg har noen spørsmål vedrørende montering av en Eberspacher D4. Jeg fikk kjøpt en "brukt" som var ny ihvertfall overhalt og testkjørt. I settet følgte det med stigrør, pumpe, instrumentet litt slanger og varmeren. I tillegg fulgte det med skrogjennoføring for eksosen. Jeg mangler jo da eksos, forbrenningsluft, og luftslanger med dyser. Spørsmålet er, kommer jeg meg foruten monteringsettet til D4 som selges rundt omkring? Må jeg ha den isolerte eksosslangen og dette her eller kan jeg droppe eksospotta? Kan jeg eventuelt bruke ei slik eksospotte som brukes på biler? Er det ok å ta "oppvarmingsluft" fra under kalesjen? Jeg ser for meg at kalesjen ikke er tett og at jeg får en form for sirkulasjon uansett? Hvilken gjennomføring brukes vanligvis på forbrenningsluft? Og hvilken slange? Brukes det vanlige slangeklemmer/strips på varmluftsslanger? Redigert ; Jeg ser at eksosutløpet som jeg har ser ut til å være for seilbåt, jeg antar at jeg fint kan bruke dette selvom jeg monterer i motorbåt? Redigert 1.Juni.2014 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.