Catogutten Startet 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2014 Hei, har akkurat fått meg en Dromedille 17 ht med 40 hk mariner fra 2000. Denne begynner å pipe etter litt kjøring i lav fart. Har ekstern oljetank, så jeg lurer på om det kan være årsaken. Kanskje får den for lite olje? Bør jeg kanskje fylle på 1% olje for å være sikker..? Eller kutte hele systemet å gå for 2% i tanken. Synes jo det er topp med egen oljetank. Sitér dette innlegget Link to post
Alexo Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Har en kompis med en 00mod 40hk mariner som gjør akkurat det samme. Byttet termostat uten hell, kontroll strålen ser veldig bra ut. Noen som vet? Tette kjølekanaler i blokken? Sitér dette innlegget Link to post
Catogutten Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Hei Alexo, og takk for raskt svar! Merkelig. Dette skjedde rett før jeg stoppet, etter å ha tuslet pent siste 5-10 min. Han jeg kjøpte den av sa at dette skjedde etter lengre tids saktekjøring, og det passer godt med min erfaring. I tillegg ser jeg endel snakke om å koble ut oljetanken, derfor var det min første tanke. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Er noe styr å blande olje rett i bensin så framt dette kan unngåes. Oljen blir vel bedre porsjonert også ved "autolube". Kan du lokalisere pipelyden? Sitér dette innlegget Link to post
Catogutten Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Kun at lyden kommer fra motoren. Men det er en "alarm" pip, ikke mekanisk lyd.. Det er vel enda godt:-) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Hadde lignende på en 1997 modell, men pipingen kom fra kontrollboksen, begynte når det var under halv tank med olje igjen. Veldig følsom den føleren. Sitér dette innlegget Link to post
Catogutten Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Fint at varsler funker. Jeg har ca 80% olje igjen,og var helt sikker på at lyden kom fra motor. Men tør ikke si 100%... Sitér dette innlegget Link to post
Catogutten Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Snakket med tidligere eier, han sier pipen blir borte med en gang turtallet øker. Kanskje på tide med impeller bytte. Kjølestrålen er fin. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Hadde samme problem på 70 min hk Yamaha, byttet impeller og problemet løst hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.