Jump to content

40 hk mariner utenbords fra 2000 piper etter saktekjøring?

Catogutten

Recommended Posts

Hei, har akkurat fått meg en Dromedille 17 ht med 40 hk mariner fra 2000. Denne begynner å pipe etter litt kjøring i lav fart. Har ekstern oljetank, så jeg lurer på om det kan være årsaken. Kanskje får den for lite olje? Bør jeg kanskje fylle på 1% olje for å være sikker..? Eller kutte hele systemet å gå for 2% i tanken. Synes jo det er topp med egen oljetank.

Har en kompis med en 00mod 40hk mariner som gjør akkurat det samme. Byttet termostat uten hell, kontroll strålen ser veldig bra ut. Noen som vet? Tette kjølekanaler i blokken?

Hei Alexo, og takk for raskt svar! Merkelig. Dette skjedde rett før jeg stoppet, etter å ha tuslet pent siste 5-10 min. Han jeg kjøpte den av sa at dette skjedde etter lengre tids saktekjøring, og det passer godt med min erfaring. I tillegg ser jeg endel snakke om å koble ut oljetanken, derfor var det min første tanke.