innaskjærs Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 ...har merket litt dårlig kjøling på min 1,7 dti som sitter i en Uttern D68. Kjøleproblemet er kun ved hard belasting over tid, så her tenkte jeg å komme til bunns i årsaken: Elimineringsmetoden: Ved sjekk var Varmeveksler var helt ren. Ikke noe problem her. Den gamle impelleren så ut som ny, men byttet allikevel...(Etter 7 år!!!) .....men ved bytte av impeller så viste det seg at ved kjølevannsinntaket på drevet var helt inngrodd av ruer innvendig (Kanskje 60% vanngjennomstrømning)... Dette ser man ikke før underhuset er tatt av og impellerhuset er fjernet. Ingen mulighet til å komme til ellers. Brukte en treflis til å gni av ruer og etterbehandlet med saltsyre. Nå er det gullende rent, og motoren kjøler som aldr før. Quote Sjøsyk Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.