suzuki er 50 Startet 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2014 Hei!motoren er en 90 mod 3 sylindret Yamaha 30 hk var ute med båten i dag og kjørte fint på full gass og slakket den nedpå litt på litt over tomgangs fart i noen minutter! plutselig merket jeg den begynte og dø ut og skulle gi på litt for jeg trudde den begynnte og surne litt,men når je ga på døde den helt ut! fikk ikke i gang igjenn motoren og måtte begynne og padle i land og etter en stund kom det en snill ungdom og drog meg i land! prøvde og skifte plugger og kjempe fin gnist på alle sylindre og får vell så nok bensin men den skyter inniblandt mens eksos kommer utav motoren?nekter og starte uansett :( noen som veit hva dette er???så enden av visa var at jeg måtte oppat etter båthengern og ta den med hjem! Sitér dette innlegget Link to post
suzuki er 50 Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Hei. Siden båten gikk fint helt fram til den daua, og du har fin gnist på plugger, ville jeg begynt å feilsøke forholdsvis enkelt. Kan være kondens eller noen annen "gugge" som har stått på tanken. Ville tømt tank for bensin, og gjort denne helt rein. Fylt opp med ny bensin. Tømt bensinfilteret på siden av motoren. Tappet av bensin som står i flottørkammeret ved å åpne dreneringsskruer. Så prøvd å starte på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
suzuki er 50 Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 prøvd det nå:)kjøpt ny tank og ny slange mellom motor og tank ny bensin,renset gassere og filter!bare flyr og skyter og mye blårøyk kommer utav propellen :( sjekket gnist igjenn og gnistrer som bare det på alle pluggene!merkelig! Sitér dette innlegget Link to post
suzuki er 50 Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 skal prøve engang til samme runden :) Sitér dette innlegget Link to post
suzuki er 50 Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 jeg leste meg fram til nå på en av trådene her nå at pluggene var helt reine på en annen motor og det mine også!vann i sylinderene og simring ved veiva har røki!fantes ikke sot i det hele tatt når jeg tok di ut! Sitér dette innlegget Link to post
MrDiet Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Min 88 mod trengte litt ekstra skru på tomgangsskruen. Gikk veldig bra på start, gange og maks, men døde ut når varm. Etter testing av litt av hvert var det ekstra turtall som hjalp. Sitér dette innlegget Link to post
suzuki er 50 Svart 22.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2014 viste seg at kilen til svingjulet hadde brukket og at svingjulet hadde snudd seg 180 grader! Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 22.November.2014 Link til dette innlegget Svart 22.November.2014 Interessant å høre. Håper du ikke byttet simmerring i veiv før du fant ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.