Jump to content

30 hk yamaha stoppet opp etter tomgangskjøring

suzuki er 50

Recommended Posts

Hei!motoren er en 90 mod 3 sylindret Yamaha 30 hk

var ute med båten i dag og kjørte fint på full gass og slakket den nedpå litt på litt over tomgangs fart i noen minutter!

plutselig merket jeg den begynte og dø ut og skulle gi på litt for jeg trudde den begynnte og surne litt,men når je ga på døde den helt ut!

fikk ikke i gang igjenn motoren og måtte begynne og padle i land og etter en stund kom det en snill ungdom og drog meg i land!

prøvde og skifte plugger og kjempe fin gnist på alle sylindre og får vell så nok bensin men den skyter inniblandt mens eksos kommer utav motoren?nekter og starte uansett :( noen som veit hva dette er???så enden av visa var at jeg måtte oppat etter båthengern og ta den med hjem!

Hei.

Siden båten gikk fint helt fram til den daua, og du har fin gnist på plugger, ville jeg begynt å feilsøke forholdsvis enkelt.

Kan være kondens eller noen annen "gugge" som har stått på tanken. Ville tømt tank for bensin, og gjort denne helt rein. Fylt opp med ny bensin. Tømt bensinfilteret på siden av motoren. Tappet av bensin som står i flottørkammeret ved å åpne dreneringsskruer. Så prøvd å starte på nytt.

prøvd det nå:)kjøpt ny tank og ny slange mellom motor og tank ny bensin,renset gassere og filter!bare flyr og skyter og mye blårøyk kommer utav propellen :( sjekket gnist igjenn og gnistrer som bare det på alle pluggene!merkelig!

jeg leste meg fram til nå på en av trådene her nå at pluggene var helt reine på en annen motor og det mine også!vann i sylinderene og simring ved veiva har røki!fantes ikke sot i det hele tatt når jeg tok di ut!

Min 88 mod trengte litt ekstra skru på tomgangsskruen. Gikk veldig bra på start, gange og maks, men døde ut når varm. Etter testing av litt av hvert var det ekstra turtall som hjalp.

• 5 months later...