bavariaeier Startet 1.Juni.2014 Del på Facebook Startet 1.Juni.2014 (redigert) Jeg har tidligere skrevet innlegg om manglende fart etter motorbytte (mercruiser 4.3 220 hk) på en Hydrolift f23. (Jeg oppretter ny post da det nå er en konkret problemstilling som skal vurderes) Det er fastslått at det ikke er noen feil med motor. Båten mangler likevel fart. En teori som er kommet opp er hvorvidt kjølevannsinntaket kan skape problemene. Den gamle motren fikk kjøling gjennom drevet. Den nye motoren har en klump på størrelse med en mobiltelefon montert under båten. Det kan i tillegg til manglende toppfart nevnes at båten etter etter byttet grafser ganske mye i vannet (spruter opp i hekken) før farten øker nok (over 30 knop) til at den plutselig skyter fart. Da kan man trekker godt av på gassen og slippe "grafsingen" (og bremsingen) helt til man evt går av plan og skal opp igjen (da må man på ny opp i en viss fart for så å trekke av på gassen igjen). Har noen erfaringer med dette inntaket? Må det monteres på spesielle steder, evt speiselle steder som må unngås? Jeg antar spissen skal frem og den buede siden vende bakover? Eller kan kan benytte kjøling gjennom drev? (motor er ferskvannskjølt) Redigert 1.Juni.2014 av bavariaeier (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 (redigert) Det skal ikke være noe problem med å bruke vanninntaket i drevet på denne båten. Det går forresten an å montere et instrument for å måle trykket i sjøvannsinntaket. På veldig raske båter er nok det et poeng men under femti knop burde det ikke være nødvendig. Du har Bravo one drev eller? Redigert 1.Juli.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.