Jump to content

Jippii ! Har kjøpt meg ny båt , Bavaria 38 Sport

bergetun

Recommended Posts

Endelig fikk jeg medisin til 10 fot-syken min. Jeg gikk fra en Rinker 260 EC (28 fot) til en Bavaria 38 Sport.

Jeg er storfornøyd, selv om en del av båt-vennene (med Skorgenes, Windy og Viksund) rynker litt på nesen av at jeg har kjøpt meg Bavaria. Men det driter jeg rett og slett i. :)

bilde

Edited by bergetun (see edit history)

gratulerer med kanonbåt :)

Jeg er iallefall veldig fornøyd med alt på min Bavaria og angrer ikke, hatt den bare siden november i fjor.

Men har fra 4 april til idag rundet 65 timer og 23 overnattinger, så den er blitt godt brukt.

Du får heller velge og rynke på nesa til båtvennene dine for at de har båter man betaler mer for navnet for enn hva du får igjen av båt:)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Ja, jeg har alltid likt Bavaria jeg . Synes de er praktiske og er flotte å se til.

Det eneste som jeg mener er galt med båten er at IPS'en kommer med en alarm og at jeg mister all motorkraft visst jeg kjører giret rett fra forover til akterover uten å ha den i fri i ett par sekunder. Veldig skummelt når jeg skal legge til.

Jeg må faktisk slå av begge motorene helt for å få giret til å virke igjen.

Sånn det er nå må jeg passe på at jeg holder den i fri ett par sekunder før jeg får den i revers

Ja, jeg har alltid likt Bavaria jeg . Synes de er praktiske og er flotte å se til.

Det eneste som jeg mener er galt med båten er at IPS'en kommer med en alarm og at jeg mister all motorkraft visst jeg kjører giret rett fra forover til akterover uten å ha den i fri i ett par sekunder. Veldig skummelt når jeg skal legge til.

Jeg må faktisk slå av begge motorene helt for å få giret til å virke igjen.

Sånn det er nå må jeg passe på at jeg holder den i fri ett par sekunder før jeg får den i revers

Vel, slik skal det definitivt ikke være. Jeg har 6 års erfaring med Ips. Få VP til å sjekke hva dette kan være. Fungerer joysticken normalt?

Når du først er inne på IPS så ta en sjekk av oljetrykket på drevene også. Ihht spesifikasjonen skal det ligge over 1500KpA fra tomgang. Det er viktig at dette ikke er for lavt. På evc panalet ditt heter dette oljetr T der T sr for tansmisjon

Endelig fikk jeg medisin til 10 fot-syken min. Jeg gikk fra en Rinker 260 EC (28 fot) til en Bavaria 38 Sport.

Jeg er storfornøyd, selv om en del av båt-vennene (med Skorgenes, ) rynker litt på nesen av at jeg har kjøpt meg Bavaria. Men det driter jeg rett og slett i. :)

Ta det helt piano av at folk som selv har båt bygd på et gårdsbruk langt inne på landsbygda i Litauen av en gjeng Litauere rynker på nesa av din Tyskbygde motorbåt.

Gratulerer så mye.

Bitteliten : Det er ikke joystick på denne, men jeg skal få sjekket oljetrykket på "drevene"

OK. Om du får veldig lyst på enkel manøvrering anbefales det sterkt å sette på joy stick. Du må få sjekka denne med at motorene stopper også. Det skal definitivt ikke være slik. Jeg kan uten opphold bytte gear på mine.

Båtbygger må bestille joystick separat fra VP. Min erfaring er at det er en av de beste egenskapene med IPS. Vi har joystick på fly og på styreposisjon inne. Noen har også montert ute på akterdekket.

Et lite spørsmål. Båten heter i dag "Moods of Summer" i skipsregisteret, men på Marinetraffic.com heter den "M/Y Kruse" . Noen som vet hvordan jeg kan bytte navn på Marinetraffic, slik at den kommer opp med det nye navnet. "Costa Lite"

Gratulerer J! Så det på face, men tror jeg glemte å gratulere med ny båt! :smiley: Ser kjempefin ut! Kommer det noen bilder av båten innvendig også?

Tidligere nick Seil-løs

RS Totalmedlem