bergetun Startet 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2014 (redigert) Endelig fikk jeg medisin til 10 fot-syken min. Jeg gikk fra en Rinker 260 EC (28 fot) til en Bavaria 38 Sport. Jeg er storfornøyd, selv om en del av båt-vennene (med Skorgenes, Windy og Viksund) rynker litt på nesen av at jeg har kjøpt meg Bavaria. Men det driter jeg rett og slett i. :) Redigert 1.Juni.2014 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Gratulerer! Akkurat en sånn har jeg hatt lyst på selv! Flott båt da! Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 gratulerer med kanonbåt :)Jeg er iallefall veldig fornøyd med alt på min Bavaria og angrer ikke, hatt den bare siden november i fjor.Men har fra 4 april til idag rundet 65 timer og 23 overnattinger, så den er blitt godt brukt. Du får heller velge og rynke på nesa til båtvennene dine for at de har båter man betaler mer for navnet for enn hva du får igjen av båt:) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Bitteliten Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 MaSa skrev On 1.6.2014 at 21.16: Du får heller velge og rynke på nesa til båtvennene dine for at de har båter man betaler mer for navnet for enn hva du får igjen av båt:) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Ja, jeg har alltid likt Bavaria jeg . Synes de er praktiske og er flotte å se til. Det eneste som jeg mener er galt med båten er at IPS'en kommer med en alarm og at jeg mister all motorkraft visst jeg kjører giret rett fra forover til akterover uten å ha den i fri i ett par sekunder. Veldig skummelt når jeg skal legge til. Jeg må faktisk slå av begge motorene helt for å få giret til å virke igjen. Sånn det er nå må jeg passe på at jeg holder den i fri ett par sekunder før jeg får den i revers Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Gratulerer med ny båt :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Goodtimes Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Kjempe båt. Gratulerer. Kunne tenkt meg ips :-) Sitér dette innlegget Link to post
snekko880 Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Hei J! Grattis! Kjekt med nå båt ja, du blir sikkert fornøyd! Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 bergetun skrev On 1.6.2014 at 21.40: Ja, jeg har alltid likt Bavaria jeg . Synes de er praktiske og er flotte å se til. Det eneste som jeg mener er galt med båten er at IPS'en kommer med en alarm og at jeg mister all motorkraft visst jeg kjører giret rett fra forover til akterover uten å ha den i fri i ett par sekunder. Veldig skummelt når jeg skal legge til. Jeg må faktisk slå av begge motorene helt for å få giret til å virke igjen. Sånn det er nå må jeg passe på at jeg holder den i fri ett par sekunder før jeg får den i revers Vel, slik skal det definitivt ikke være. Jeg har 6 års erfaring med Ips. Få VP til å sjekke hva dette kan være. Fungerer joysticken normalt? Når du først er inne på IPS så ta en sjekk av oljetrykket på drevene også. Ihht spesifikasjonen skal det ligge over 1500KpA fra tomgang. Det er viktig at dette ikke er for lavt. På evc panalet ditt heter dette oljetr T der T sr for tansmisjon Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Bitteliten : Det er ikke joystick på denne, men jeg skal få sjekket oljetrykket på "drevene" Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 bergetun skrev On 1.6.2014 at 21.04: Endelig fikk jeg medisin til 10 fot-syken min. Jeg gikk fra en Rinker 260 EC (28 fot) til en Bavaria 38 Sport. Jeg er storfornøyd, selv om en del av båt-vennene (med Skorgenes, ) rynker litt på nesen av at jeg har kjøpt meg Bavaria. Men det driter jeg rett og slett i. :) Ta det helt piano av at folk som selv har båt bygd på et gårdsbruk langt inne på landsbygda i Litauen av en gjeng Litauere rynker på nesa av din Tyskbygde motorbåt. Gratulerer så mye. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Gratulerer med flott båt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 bergetun skrev On 2.6.2014 at 4.20: Bitteliten : Det er ikke joystick på denne, men jeg skal få sjekket oljetrykket på "drevene" OK. Om du får veldig lyst på enkel manøvrering anbefales det sterkt å sette på joy stick. Du må få sjekka denne med at motorene stopper også. Det skal definitivt ikke være slik. Jeg kan uten opphold bytte gear på mine. Sitér dette innlegget Link to post
Goodtimes Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Jeg trodde det var joystick på alle ips. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Båtbygger må bestille joystick separat fra VP. Min erfaring er at det er en av de beste egenskapene med IPS. Vi har joystick på fly og på styreposisjon inne. Noen har også montert ute på akterdekket. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Grattis flott båt :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Popeye70 Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Grattis med båt! Drit i hva andre måtte mene om båten, det er hva du mener som er viktig. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
bergetun Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Et lite spørsmål. Båten heter i dag "Moods of Summer" i skipsregisteret, men på Marinetraffic.com heter den "M/Y Kruse" . Noen som vet hvordan jeg kan bytte navn på Marinetraffic, slik at den kommer opp med det nye navnet. "Costa Lite" Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Ha, ha - den var god! Den var vel ikke så billig, vel? :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bateman Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Flott båt. Gratulerer. :-) Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
S/Y Rainbow Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Gratulerer J! Så det på face, men tror jeg glemte å gratulere med ny båt! Ser kjempefin ut! Kommer det noen bilder av båten innvendig også? Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
finnmarken Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Gratulerer så mye. Bavaria er flotte båter. Vi som av og til har sagt noe annet er misunnelige. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.