Jump to content

Timing av dieselpumper kad 42 og turbotrykk.


WGM36

Recommended Posts

Har en turbo som ikke leverer varene, den ene ligger på ca 1,3-1,4 bar på maks pådrag, den andre på ca 2 bar.

Dieselpumper og dyser har hvert ute for sjekk og justering, Havnås i indre Østfold har utført jobben.

Merket pumpene før jeg tok de ut, men noen sier at man aldri får det nøyaktig nok på den måten.

Mitt spørsmål er da som følger, kan turbotrykket falle ved feil timing??

 

Mvh Terje

Link to post
Share on other sites

Er litt på glattisen her men prøver:

Har du likt turtall på maks? Da vil vel motorene yte likt.

Kan det være feil på instrumenter? Prøve med manometer direkte på motor for å kontrollere turbotrykket?

 

Hvordan var båten tidligere? Har du samme maks fart og turtall?

Link to post
Share on other sites

 

Kjør ikke motor før tenning er justert. Det kan skade motoren. Sein tenning gjer høgt forbruk, lav ytelse og høyt ladetrykk. For høg tenning kan gje tennings bank høge trykk i motoren lagerskade mm. Litt for høg tenning kan gje høgere ytelse og lavt forbruk og lavere turbo trykk men då har du flaks.korrekt tenning er som regel best.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...