WGM36 Startet 1.Juni.2014 Del på Facebook Startet 1.Juni.2014 Har en turbo som ikke leverer varene, den ene ligger på ca 1,3-1,4 bar på maks pådrag, den andre på ca 2 bar. Dieselpumper og dyser har hvert ute for sjekk og justering, Havnås i indre Østfold har utført jobben. Merket pumpene før jeg tok de ut, men noen sier at man aldri får det nøyaktig nok på den måten. Mitt spørsmål er da som følger, kan turbotrykket falle ved feil timing?? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
oks81 Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Er litt på glattisen her men prøver: Har du likt turtall på maks? Da vil vel motorene yte likt. Kan det være feil på instrumenter? Prøve med manometer direkte på motor for å kontrollere turbotrykket? Hvordan var båten tidligere? Har du samme maks fart og turtall? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
I.M.S. Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Begynn med korrekt justering av innsprutningstidspunkt ved hjelp av lokaliseringsdor i svinghjul og måling/justering av løftehøyde på element i senter av brennstoffpumpen. Når dette er korrekt kan du evt. feilsøke videre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ulyden Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Kjør ikke motor før tenning er justert. Det kan skade motoren. Sein tenning gjer høgt forbruk, lav ytelse og høyt ladetrykk. For høg tenning kan gje tennings bank høge trykk i motoren lagerskade mm. Litt for høg tenning kan gje høgere ytelse og lavt forbruk og lavere turbo trykk men då har du flaks.korrekt tenning er som regel best. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.