Sondren Startet 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2014 (redigert) Motoren har så langt fungert utmerket, men når båten ble satt ut i våres oppdaget jeg at kjølevanne ikke spruta ut. Jeg har ikke så mye peiling på motor, så hadde vært fint om jeg fant ut hva det er. Takker for alle svar Redigert 2.Juni.2014 av Sondren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Prøv det enkle først, stak opp hullet der kjølevannet skal komme ut, det er ofte det danner seg saltavleiringer der slik at kontrollstrålen ikke kommer ut. Hvis ikke det hjelper kan det være impelleren må skiftes. Sitér dette innlegget Link to post
Sondren Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 (redigert) Hva er det som egentlig kan skje, uten om at motoren blir varm? Redigert 2.Juni.2014 av Sondren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Hvis ikke du har fungerende kjøling, vil du varmskjære motoren. Dvs at at stempler/ringer ødelegges og kan kjøre seg fast i sylindre. På motoren din (i hvert fall på eldre Yamaha 9,9) går det en slange fra motorblokk bakover til utløpet der "sladrestråle" (kjølevannstrålen som viser at det er sirkulasjon på kjølevannet) kommer ut. Hvis du løsner denne slangen helt bak i motorbrønnen, og det kommer vann ut av denne, er det saltavleiringer som sitter i selve utløpet som er problemet. Dette kan du forsøke å stake ut med en tynn ståltråd (eller stiv fiskesen). Kommer det ikke vann ut av denne slangen, må du nok bytte impeller. Da må du løsne undervannshuset for å komme til og få byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Dykkelars Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Eg prøvde eingong me trykkluft frå dykkarflaska mi, hjå då virka greitt! Det for ut noko ureinheitar. Lykke te! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.