maija27 Startet 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2014 Jeg har fått en lekkasje(pipler) fra vanntanken i min Princess Riviera 36 Er helt sikker på at kommer fra selve tanken. Den har et stort lokk av metal med en masse skruer. Selve tanken ser ut for å være støpt glassfiber. Noen med erfaring fra dette ? Er det noe god ide å bruke smøremembran slik som i baderom inne i tanken ? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2014 (redigert) Er du sikker på at den er i glassfiber? På p35 og de andre p-ene jeg har sett fra den tiden var de i metall (alu?) Prøv å lokaliser selve lekkasjen og finn ut av hva tanken er laget av. Er den glassfiber tvers gjennom kan man jo bare støpe litt på utsiden der lekkasjen er... Redigert 3.Juni.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Prolimit Svart 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2014 Hei. Jeg har en 286 Riviera og der er tanken støpt i glassfiber under sengen i mitt kabinen. Stort lokk med masse skruer. Må vel gå å reparere den som all annen glassfiber. Åpne opp og sjekke. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
nordan family 27 Svart 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2014 Pipler det gjennomglassfiberen, eller ved metallokket? Sitér dette innlegget Link to post
maija27 Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Det kommer under tanken fra bunn eller vegg og ut gjennom skottåpning. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Sikker på at det ikke kommer ut av det skrudde lokket? Når du fyller helt fult, så renner det over der. Gjorde det på min, måtte rense og ha på ny silikon, da ble det bra. Bortsett fra at denne gangen rant det ut av lufteslangen, fordi jeg ikke hadde skrudd til de klemmene nok. Men nå er alt ok. Jeg har også glassfibertank og lokk som de andre her nevner på vanntanken. Men er jo en litt nyere modell min båt, så kan være forskjeller. Sitér dette innlegget Link to post
maija27 Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Nei tror ikke det er fra toppen. Trodde det jeg også, men 3/4 og under hjelper ikke..... Selv når vi ligger på båtplassen i blikkstilla. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Synd da. Ikke montert noe i nærheten av tanken i det siste? Tenker på skruehull eller lignende. Kjenner ikke båten din, men er det lett å få ut tanken? I min ville det ha vært ett h....... Virker som min tank er en støpt del av skroget. Sitér dette innlegget Link to post
maija27 Svart 10.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Er støpt glassfiber og ikke til å ta ut. Jeg skal ta av lokket for utbedring. Lurer på om flytende membran slik vi bruker i bad vil være en brukbar løsning ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Hva med å legge en fleksibel vanntank inni tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 (redigert) Maija, jeg prøvde å vaske tanken min innvendig for en stund siden. Hadde opp dette lokket. Mitt problem er at jeg kommer bare til 1/3 av tanken, lokket sitter i den ene enden hos meg. Ergo ville ikke membranløsningen fungert hos meg, men sikkert ikke så dum løsning. Forslaget til Bitteliten høres også brukbart ut. Det kan virke bra. En annen tenkelig løsning kan være noe slikt "kanelmasse" ala radiatortetning. Kommer an på hullet/sprekken størrelse Edit: En siste utvei er jo å skjære hul i eksisterende tank fra toppen, få laget en ny på mål som du trer inni den gamle tanken. På min båt er toppen av tanken også en del av dørken i cabinen. Redigert 10.Juni.2014 av Jori (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.