Jump to content

Princess med lekk vanntank

maija27

Recommended Posts

Jeg har fått en lekkasje(pipler) fra vanntanken i min Princess Riviera 36

Er helt sikker på at kommer fra selve tanken.

Den har et stort lokk av metal med en masse skruer.

Selve tanken ser ut for å være støpt glassfiber.

Noen med erfaring fra dette ?

Er det noe god ide å bruke smøremembran slik som i baderom inne i tanken ?

Er du sikker på at den er i glassfiber?

På p35 og de andre p-ene jeg har sett fra den tiden var de i metall (alu?)

Prøv å lokaliser selve lekkasjen og finn ut av hva tanken er laget av. Er den glassfiber tvers gjennom kan man jo bare støpe litt på utsiden der lekkasjen er...

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Hei. Jeg har en 286 Riviera og der er tanken støpt i glassfiber under sengen i mitt kabinen.

Stort lokk med masse skruer.

Må vel gå å reparere den som all annen glassfiber. Åpne opp og sjekke.

Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300

Sikker på at det ikke kommer ut av det skrudde lokket? Når du fyller helt fult, så renner det over der. Gjorde det på min, måtte rense og ha på ny silikon, da ble det bra. Bortsett fra at denne gangen rant det ut av lufteslangen, fordi jeg ikke hadde skrudd til de klemmene nok. Men nå er alt ok. Jeg har også glassfibertank og lokk som de andre her nevner på vanntanken. Men er jo en litt nyere modell min båt, så kan være forskjeller.

Synd da. Ikke montert noe i nærheten av tanken i det siste? Tenker på skruehull eller lignende. Kjenner ikke båten din, men er det lett å få ut tanken? I min ville det ha vært ett h....... Virker som min tank er en støpt del av skroget.

Maija, jeg prøvde å vaske tanken min innvendig for en stund siden. Hadde opp dette lokket. Mitt problem er at jeg kommer bare til 1/3 av tanken, lokket sitter i den ene enden hos meg. Ergo ville ikke membranløsningen fungert hos meg, men sikkert ikke så dum løsning. Forslaget til Bitteliten høres også brukbart ut. Det kan virke bra. En annen tenkelig løsning kan være noe slikt "kanelmasse" ala radiatortetning. Kommer an på hullet/sprekken størrelse

Edit: En siste utvei er jo å skjære hul i eksisterende tank fra toppen, få laget en ny på mål som du trer inni den gamle tanken. På min båt er toppen av tanken også en del av dørken i cabinen.

Redigert av Jori (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...