Sidestick Startet 3.Juni.2014 Del på Facebook Startet 3.Juni.2014 I sammenheng med manglende kjølevann ved testkjøring av overnevnte motor vil jeg sjekke/bytte impeller. Jeg har tatt av de to boltene som fester undervannshuset, men det henger igjen i gearselektor stangen. Undervannshuset trekker altså med seg gearselektoren til maks utslag og stopper der. Jeg får en åpning på 5-10 cm, nok til å se impellerhuset.. Jeg har prøvd å velge alle tre posisjoner på gearet før jeg prøver å trekke huset av med samme negative resultat. Jeg har heller ikke brukt makt, siden det er tydelig at det er gearet som holder igjen. Den glir lett ned disse 5-10 cm... Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Giroverføringen må løsnes et sted på stammen,altså et skjøtestykke. Noen har dette rett over propellen i framkant,andre et lite stykke oppe på stammen. Sitér dette innlegget Link to post
Sidestick Svart 3.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Takk for hjelpen! Du satte meg på rett spor. På stammen er det en gummipropp (i mangel av et bedre, teknisk ord..) som skuler bolten man løsner for å få av undervannshuset. Med denne løs gikk resten som en lek! Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Bra det ordnet seg ;) Et lite tips til er at du får kjølerøret i riktig posisjon når du skal ha girhuset på igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.