Jump to content

Sandøy plastsjark. Er det noen her inne som har erfaring med disse

glalaksen

Recommended Posts

Hei

Hadde bestemt meg for å kjøpe en forlenget 31 Sandøysjark. Den er forlenget til nesten 35 fot. Har ikke sett den enda, men den virker og være i meget god stand. Båten var under vann i 2011 så det aller meste er helt nytt ombord. F.eks så har ikke motoren rundet 100 timer enda.

Så nevnte jeg båten for en jeg han ene jeg er på havet sammen med og da fikk jeg klar beskjed om å ikke kjøpe sandøysjark på grunn av dårlig stabilitet og liten lasteevne.

Er et noen her inne som har erfaring med disse?

Hadde vært kjekt med en tut og kjør båt der alt er nytt og i orden i stedenfor den gamle tresjarken jeg har nå.

Ps! Prisen har gått ned fra 875 000,- og er nå i 650 000,- Har lagt inn bud på 550 000,- og sleger skulle avvente lit da der er en til som skla komme å se før han vurderte å gå mer ned i pris.

Stabilitet og lasteevne har kanskje blitt endret ifm forlengelsen? Jeg kjenner overhode ikke båten, men en 35 fots plastsjark høres langt fra feil ut...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Nei og alt er nytt på denne.

Men den en meter smalere enn 35 viksund som er "drømmebåten" De koster dessverre 1,5 mill pluss for en i god stand. Holder seg godt i pris til å være 30-40 år gamle plastsjarker