Jump to content

Klassisk Sørlandssjekte stjålet i Rona Kristiansand

Roger og Olina

Recommended Posts

Klassisk Sørlandssjekte stjålet fra Ronshavna/Ronsbukta (Kristiansand) i natt, 31.05 og dypt savnet. Hadde satt pris på om folk tok kontakt på mob: 90159230 (Ove) om noen skulle få øye på den!

Dette er kjempetrist. Snekka er meget strøken og det har sikkert blitt lagt ned mange timer på den.

bilde

Omsetningsverdien er vel ca 2 mål ved, så denne vil jeg tro har blitt stjålet for og frakte folk i fra A-B og deretter etterlatt eller ( forhåpentlig ikke) sunket.

Uansett kjedelig for eier. Får håpe den blir funnet pent etterlatt ved en eller annen brygge. Hadde kontaktet havneansvarlig i omkringliggende havner og bedt de holde utkikk etter" fremmed båt på feil plass."

Gode tips folkens. Skal bringe det videre. Er sikkert noen respektløse tullinger som ville ut etter en fest ol. På samme pri, så var det for en mnd siden en Scand Baltic som fikk ubudende gjester. De festet i båten, lukket ikke kalesjen etter seg og det ble mye vannskader pga regn har jeg fått høre. Jeg er vel ikke så veldig imponert over vakta i havna vår heller. Jeg har alarm ombord, men føler meg ikke trygg av den grund...

Det er da meg som er eier av snekka. Setter stor pris på at folk bryr seg, dette har vært svært kjedelig for meg og min familie. Det har blitt lagt ned en stor mengde tid og arbeid for å få båten i den stand den nå framstod. Det er jo det værste med situasjonen og noe jeg ikke får tilbake. For kjennere er det nok riktig at den er litt spesiell. Den er lang og slank (24 fot), vindskjermene er som nevnt litt "rettere" en vanlig og det er 4 vinduer på siden mot 3 som de fleste har. Ellers er det spilebenker+stoler innvendig, akter er det stor bue også i spiler. Toftene er malt blå, det samme er bunnstoffet. Motoren er en Volvo Penta Md6B, endel nyere enn båten.

På de bakerste vinduene er det ett klister merke som viser at jeg er medlem av ABF(arbeidernes båtforening).

Til opplysning er det observert 2 personer i 40-50 åra , mann og kvinne, som fikk lov av vakta og kjøre ut på brygga med moped. De skulle ut til snekka mi. En time senere var paret, mopeden og båten vekk!

Er det noen som ser en meget blank og flott båt med to litt tvilsomme personer ombord ta kontakt med meg på tlf. 90159230, Ove.

Redigert av Paladin (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...