Roger og Olina Startet 4.Juni.2014 Del på Facebook Startet 4.Juni.2014 Klassisk Sørlandssjekte stjålet fra Ronshavna/Ronsbukta (Kristiansand) i natt, 31.05 og dypt savnet. Hadde satt pris på om folk tok kontakt på mob: 90159230 (Ove) om noen skulle få øye på den! Dette er kjempetrist. Snekka er meget strøken og det har sikkert blitt lagt ned mange timer på den. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 4.Juni.2014 Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Skit, har ikke han noe annet å gjøre på enn å reker rundt og stjeler.?? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
LM 605 Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Skal kikke etter i båthavnene i Vågsbygd. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Tviler sterkt på at denne har kommet langt, ikke akkurat noen racer. Råtips er vel rundt skjenkestedene i Kristiansand. Sitér dette innlegget Link to post
Sea Major Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Utrolig trist at man ikke kan få ha ting i fred... Får passe ekstra godt på fremover siden jeg har båt i samme havn. Lykke til, håper den kommer til rette! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Lurer på hvilken verdi den der har for andre ? Noen som har rømt til Danmark, eller en med god tid som trenger en smuglerbåt ? Helt utrolig at man ikke engang kan få ha slike ting i fred ! Håper den blir funnet i god stand ! Sitér dette innlegget Link to post
lavan Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Ta en tlf til agderfly eller flyklubben på Kjevik,koster ikke all verden for en times leting og sjansen er stor for at den blir funnet =) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 For en sørlandssjekte er svært sjelden på de kanter.... Sitér dette innlegget Link to post
lavan Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 (redigert) Klar over det,men ikke så vanelig med den typen skjerm... Bedre å gjør noe en ingenting vet du Redigert 5.Juni.2014 av gentron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Omsetningsverdien er vel ca 2 mål ved, så denne vil jeg tro har blitt stjålet for og frakte folk i fra A-B og deretter etterlatt eller ( forhåpentlig ikke) sunket. Uansett kjedelig for eier. Får håpe den blir funnet pent etterlatt ved en eller annen brygge. Hadde kontaktet havneansvarlig i omkringliggende havner og bedt de holde utkikk etter" fremmed båt på feil plass." Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Gode tips folkens. Skal bringe det videre. Er sikkert noen respektløse tullinger som ville ut etter en fest ol. På samme pri, så var det for en mnd siden en Scand Baltic som fikk ubudende gjester. De festet i båten, lukket ikke kalesjen etter seg og det ble mye vannskader pga regn har jeg fått høre. Jeg er vel ikke så veldig imponert over vakta i havna vår heller. Jeg har alarm ombord, men føler meg ikke trygg av den grund... Sitér dette innlegget Link to post
wabby Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Er dette den nye båtplassen på Rona? Har selv leid meg inn der, men båten kommer ikke på vannet før neste uke. :-/ Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Jepp, det er det. Sjekta lå på ytterste pir. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Sjekk rundt odderøya kan jo ha blitt konsertbåt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Lazyjack Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Klar over det,men ikke så vanelig med den typen skjerm... Bedre å gjør noe en ingenting vet du 8 av 10 åpne sørlandssjekter har slik vindskjerm så jeg tror ikke flysøk er særlig egnet. Ønsker ikke å være negativ, bare realistisk Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Er enig med "gentron" ang. vindskjermen. Denne sjekta har nok en vindskjerm som er litt utenom det vanlige. Gamle, og forsåvidt også nye " Sørlandssjekter" har en noe annen vindskjerm(vinkel) som er mere lik skjermen til f.eks. Polar 20/20. Sitér dette innlegget Link to post
Paladin Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 (redigert) Det er da meg som er eier av snekka. Setter stor pris på at folk bryr seg, dette har vært svært kjedelig for meg og min familie. Det har blitt lagt ned en stor mengde tid og arbeid for å få båten i den stand den nå framstod. Det er jo det værste med situasjonen og noe jeg ikke får tilbake. For kjennere er det nok riktig at den er litt spesiell. Den er lang og slank (24 fot), vindskjermene er som nevnt litt "rettere" en vanlig og det er 4 vinduer på siden mot 3 som de fleste har. Ellers er det spilebenker+stoler innvendig, akter er det stor bue også i spiler. Toftene er malt blå, det samme er bunnstoffet. Motoren er en Volvo Penta Md6B, endel nyere enn båten. På de bakerste vinduene er det ett klister merke som viser at jeg er medlem av ABF(arbeidernes båtforening). Til opplysning er det observert 2 personer i 40-50 åra , mann og kvinne, som fikk lov av vakta og kjøre ut på brygga med moped. De skulle ut til snekka mi. En time senere var paret, mopeden og båten vekk! Er det noen som ser en meget blank og flott båt med to litt tvilsomme personer ombord ta kontakt med meg på tlf. 90159230, Ove. Redigert 5.Juni.2014 av Paladin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Litt av en vaktmann som mottar tjuvpakket med åpne armer og hjelper dem med å stjele båter! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hanto1 Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Er man frekk nok er vaktholdet en vits. Det er kun i få havner alle kjenner alle. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Da regner jeg med at alle som leser dette følger med og jeg håper Ove og familien får tilbake båten sin i samme stand. Som Ove sa, så har han brukt mange hundre timer for å få den i den stand den er i dag. Så la oss følge med fra Vest til øst folkens... Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Den kommer nok til rette... Ring alle marinaer i området. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Den kommer nok til rette... Ring alle marinaer i området. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Hei Jeg så en skjermsjekte i Torvfjorden i Søgne i dag. Husket på denne tråden og gikk ut på bryggene får å ta en titt. Men desverre ikke den savnede sjekta. larss Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Det er så unødvendig :-( Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Roger og Olina Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Den kommer nok til rette... Ring alle marinaer i området. Ettersom jeg har forstått, så har Ove varslet alle marinaer. Dette er visst ett par som stjeler ny båt når tanken er tom. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.