Jump to content

Ny båt skal kjøpes, flybridge rundt 40 fot. Forslag?

baatsman

Recommended Posts

Gratulerer med salg Baatsmann, spennende periode når en har penger på bok og skal finne ny båt (sist jeg byttet båt varte tilstanden i 5 timer...). Kan du si litt mer om hvordan denne luksusskatten slår ut på båtprisene i DK nå? Er det mye båter ute, og godt rom for pruting?

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Den halvfete er solgt. Rydder ut til helgen. Ble enige idag.

Så for vi prøve motorbåt. Fulgte faktisk førerne fra DK, så det ble 8. Plass på deg :). Leste også at en del seilmakeren gnir seg i hendene nå.

Husk luksusavgiften i DK gjør bruktmarkedet attraktivt :)

Gratulerer med salg! Er du fornøyd eller måtte du mye ned i pris?

Jeg får vel gratulere med salget baatsman :thumbsup: Glemte det i IM :giggle:

Når det gjelder dette med salong oppbygget kontra nede på dørken slik Kire er inne på så er det en ting du må tenke over og det er hvordan du bruker båten.

Om dere bruker båten for å komme fort fra A til B og deretter sitter mye i havn er det fint med den salong på dørken, men om dere bruker tiden utpå og har mange gang-timer er en oppbygget salong og mest mulig sitteplasser med utsyn viktig. Jeg var tilhenger av salongen på dørken tidligere, men oppdager at med Trawleren får vi veldig mange gang-timer og jeg ville ikke vært uten oppbygget salong med god utsikt(vi har jo også fantastisk panorama utsikt med alle vinduene). Kosen tar vi i gode stoler på akterdekket i havn når været ikke tillater å sitte på flybridgen.

Bare noen tanker rundt erfaringer vi har gjort oss....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

I Dk betaler de 1% av båtens verdi i tillegg til forsikringspremie.

Som et pris eksempel. Det ligger Princess 45(2000+) til salgs fra rundt 1,250 og oppover til salgs.

1,250 x 1,25 + transport= Pris i Norge ink mva. I tillegg var det bra prutningsmonn. Men noen av båtene kom fra Syd-Eu og så mer gamle ut. Vi behandler båtene penere her.

Når det gjelder egen båt mente bl.a. Lunde båt at båten vår skulle bli solgt for rundt 1250.-1350.000,- Men det gikk den ikke for. Men i Mai hadde jeg oppnådd det. Men

den gang ei :) mellomlegg er alltid det viktigste. Vi skal ikke ut, bare konvertere.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

En spesiel historie

Jeg byr på båt som er under pris i annonse. Selger parerer med en pris jeg aksepterer. Samtale på mld. Jeg skriver mitt bud. Alt bra inntil i dag 3 dager etter aksept. Hvor selger sier han skal bruke båten i sommer.

Jeg ringer og forteller hva jeg synes. Det er veldig greit for hadde det vært face to face tror jeg faktisk at jeg hadde hivd gubben på sjøen. Og ja, jeg vet jeg kunne tatt rettslig etterspill, men det gidder jeg ikke.

Så da er det ut på markedet igjen

Vi sees!

Jeg ringer og gir et bud.

Motbud kommer på sms

Jeg ringer og aksepterer.

Og sender bekreftelse på sms

Ble direkte forbannet fordi det kom en sms. Hadde man vært voksen nok til og ta en telefon med en begrunnelse, så hadde jeg nok vært skuffet da og. Men det hadde vært mer stil. Men jeg gidder ikke se bakover. Så nå er dette glemt.

Vi sees!

Seriøs kar....

Hadde svart at det er greit, men da er budet 500k lavere.

Så hadde jeg funnet en annen båt (og selger).

Som vi pratet om, så kryr det ikke av kjøpere med penger på bok uten egen båt som må selges/ byttes inn.

Det tror jeg denne selgeren vil forstå når sommerferien er over.

Mvh. SAP

Sitter ikke og sutrer så lenge. Har handlet på nytt. Men tror jeg drøyer med og fortelle for mye før jeg sitter med nøkkelen i hånden. Skriver kontrakt i dag. Her går det unna. Ble noen år nyere i samme størrelse.

Beundrer enkelte sin tålmodighet for å reise rundt og se. Her er det pedal i bunn og kliner til :lol::lol: . Og aldri vært misfornøyd!

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...