Jump to content

Hvilken wire kobles til tenningslåset?

Knerten95

Recommended Posts

ok, jeg prøver igjen, men håper jeg kan forklare litt bedre :)

Hvordan kobler jeg wirene til dette tenningslåset?

Jeg her en gammel Yamaha 28a som har 6 wirer Rød,Svart,Grønn,Brun,Gul og hvit (hviten er koblet til en blå'en inni motoren som er da koblet til choke) stemmer dette eller mangler jeg hvit wire til?

xp8sxh.jpg

Her er den som jeg har nå, nøkkelen har jeg ikke :( mains on til venstre og start/choke til høyre)

2jg111i.jpg

Her er den som jeg har nå, nøkkelen har jeg ikke :( mains on til venstre og start/choke til høyre)

2c0sj4.jpg

Oi, perfekt. Hjertelig takk :)

En ting til, vet du hvordan det virker med choke på denne? Jeg trur jeg vrir til venstre for choke men til høyre for å starte. Er choke forsatt på eller blir det slått av når jeg da vrir til høyre for å starte motoren? Også, kan choke slå seg selv av?

På den gamle bryteren måtte jeg trykke på når den ikke trengtes noe mere

• 4 uker senere...

bilde

brun-solenoid

hvit-choke

rød-battery

Svart-den lengst til høyre merket med jord-symbol(4 streker under hverandre)

Gul-ignition circuit

Etter det jeg kan se er det slik det skal kobles. Grønn er signal til turteller hvis du har dette, hvis ikke er det bare å isolere denne.

Jeg koblet på denne måten men den prøvde å starte på første klikk, byttet brun og gul og da var det ingenting på første klikk (har ingenting på accessories så kunne ikke skjekke om det var strøm) og den prøvde å starte på andre klikk (ignition) men var ganske svak som den mangler litt mere strøm; batteri er bra.

hvilken tilstand er batterikablene? er de gamle, bytt. De kan tæres opp innenfra slik at det oppstår spenningsfall, da blir det ikke skikkelig snurr på starteren

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...