Knerten95 Startet 5.Juni.2014 Del på Facebook Startet 5.Juni.2014 ok, jeg prøver igjen, men håper jeg kan forklare litt bedre :) Hvordan kobler jeg wirene til dette tenningslåset? Jeg her en gammel Yamaha 28a som har 6 wirer Rød,Svart,Grønn,Brun,Gul og hvit (hviten er koblet til en blå'en inni motoren som er da koblet til choke) stemmer dette eller mangler jeg hvit wire til? Her er den som jeg har nå, nøkkelen har jeg ikke :( mains on til venstre og start/choke til høyre) Her er den som jeg har nå, nøkkelen har jeg ikke :( mains on til venstre og start/choke til høyre) Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 6.Juni.2014 Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Her er iallefall fargekodene som Yamaha benytter. Kanskje det kan hjelpe deg videre.... http://www.maxrules.com/fixyamahawiring.html Sitér dette innlegget Link to post
Knerten95 Svart 6.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Takk, dett har jeg sett men har ikke peiling om hvilken wire skal hvor :/ For eks rød og gul wirer ser ut som de kommer fra solenoiden men hvilken av dem kobles til solenoid del og hvor skal den andre? Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 6.Juni.2014 Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Denne da? http://www.thehulltruth.com/boating-forum/113267-ignition-switch-wiring-question.html#b Sitér dette innlegget Link to post
Knerten95 Svart 7.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Ja det hjelpe litt men er forsatt usikker, vil ikke koble feil :/ Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 brun-solenoid hvit-choke rød-battery Svart-den lengst til høyre merket med jord-symbol(4 streker under hverandre) Gul-ignition circuit Etter det jeg kan se er det slik det skal kobles. Grønn er signal til turteller hvis du har dette, hvis ikke er det bare å isolere denne. Sitér dette innlegget Link to post
Knerten95 Svart 7.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Oi, perfekt. Hjertelig takk :) En ting til, vet du hvordan det virker med choke på denne? Jeg trur jeg vrir til venstre for choke men til høyre for å starte. Er choke forsatt på eller blir det slått av når jeg da vrir til høyre for å starte motoren? Også, kan choke slå seg selv av? På den gamle bryteren måtte jeg trykke på når den ikke trengtes noe mere Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 (redigert) På min Yamaha er det egen bryter til choke, som jeg holder inne så lenge jeg trenger choke. Vet ikke hvordan disse tenningslåsene fungerer, kanskje du trykker nøkkelen inn eller noe? Hvis du tar av motordekselet ser du aktuatoren som aktiverer choken, da kan du se når den er aktiv og ikke. Redigert 7.Juni.2014 av Jche (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knerten95 Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 Hmm, men vet du litt om en yamaha 703 kontrollboks? den har rød, hvit, svart, blå, brun og grønn hvilken av dem kobles sammen? rød - rød svart - svart brun - brun grønn - grønn blå - blå hvit -gul? (hvit er til dødmannsknapp og gul 12v?) Sitér dette innlegget Link to post
Knerten95 Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 brun-solenoid hvit-choke rød-battery Svart-den lengst til høyre merket med jord-symbol(4 streker under hverandre) Gul-ignition circuit Etter det jeg kan se er det slik det skal kobles. Grønn er signal til turteller hvis du har dette, hvis ikke er det bare å isolere denne. Jeg koblet på denne måten men den prøvde å starte på første klikk, byttet brun og gul og da var det ingenting på første klikk (har ingenting på accessories så kunne ikke skjekke om det var strøm) og den prøvde å starte på andre klikk (ignition) men var ganske svak som den mangler litt mere strøm; batteri er bra. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 hvilken tilstand er batterikablene? er de gamle, bytt. De kan tæres opp innenfra slik at det oppstår spenningsfall, da blir det ikke skikkelig snurr på starteren Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Knerten95 Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 hvilken tilstand er batterikablene? er de gamle, bytt. De kan tæres opp innenfra slik at det oppstår spenningsfall, da blir det ikke skikkelig snurr på starteren Den er grei, virker kjempe bra med gamle starteren så problemene er med kobling til den nye tenningslås Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.