Jump to content

BMW D636, ny turbo lekker kjølevæske


The Master 820

Recommended Posts

Har nettopp sjøsatt og prøvekjørt ny turbo på min BMW D636.

 

bilde

 

Jeg oppdaget at det drypper kjølevæske fra en av de digre unbraco-proppene

 

bilde

 

noen som vet om det er bare å stramme til litt på disse proppene? Har garanti fra Turboservice så jeg vil ikke gjøre noe som setter den i fare. (Skjønnheten kostet nesten 9 lapper).

Link to post

Det bør vel være gjengetetting (flytende stoff) her, kanskje det er glemt.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Egentlig veldig fornøyd med motoren. Nå har jeg hatt litt utfordringer med den i fjor. Oljetrykket falt gradvis da vi skulle på tur. Dette var pga. at det kom diesel i olja. Måtte bytte dyser. Enkelt men kostet noen tusen.

Så var det turboen. Fikk ikke opp turtall og det var svart eksos i fjor og har nå lært at da er det nok turboen. Litt trangt å få av, men den var ferdig. Veldig god service hos Turboservice, men som sagt 8866,- + pakning mot manifold.

Nytt batteri i går gjorde motoren like lettstartet som normalt.

Verkstedmanual og mange tips på baatplassen.no, men akkurat denne tettinga rundt turboen finner jeg ikke noe på.

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...