The Master 820 Startet 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2014 Har nettopp sjøsatt og prøvekjørt ny turbo på min BMW D636. Jeg oppdaget at det drypper kjølevæske fra en av de digre unbraco-proppene noen som vet om det er bare å stramme til litt på disse proppene? Har garanti fra Turboservice så jeg vil ikke gjøre noe som setter den i fare. (Skjønnheten kostet nesten 9 lapper). Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 Det bør vel være gjengetetting (flytende stoff) her, kanskje det er glemt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
FM 8-12 Svart 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 Lov å spørre om pris på ny turbo p om du er fornøyd med motoren? Sitér dette innlegget Link to post
The Master 820 Svart 7.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 Egentlig veldig fornøyd med motoren. Nå har jeg hatt litt utfordringer med den i fjor. Oljetrykket falt gradvis da vi skulle på tur. Dette var pga. at det kom diesel i olja. Måtte bytte dyser. Enkelt men kostet noen tusen. Så var det turboen. Fikk ikke opp turtall og det var svart eksos i fjor og har nå lært at da er det nok turboen. Litt trangt å få av, men den var ferdig. Veldig god service hos Turboservice, men som sagt 8866,- + pakning mot manifold. Nytt batteri i går gjorde motoren like lettstartet som normalt. Verkstedmanual og mange tips på baatplassen.no, men akkurat denne tettinga rundt turboen finner jeg ikke noe på. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 (redigert) Godt å høre, har samme motor. Skru ut pluggen å ha på en dæsh locktite Redigert 7.Juni.2014 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
The Master 820 Svart 7.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 (redigert) Locktite er det safe i fht temperatur og tetting? Hvilken type? Det skal vel ikke være lim? Redigert 7.Juni.2014 av The Master 820 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 Ligger vel en kobberring under flensen/kragen på pluggen...bytt den. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 Bruk 2700. tåler 150 grader å den pluggen sitter i vannkanalen så kan ikke se noe prob med det. Her er link http://www.loctite.no/cps/rde/xchg/SID-E0B62480-80B5C77C/henkel_non/hs.xsl/full-product-list-loctite-3912.htm?countryCode=no&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FMW7 Sitér dette innlegget Link to post
The Master 820 Svart 7.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 Har ikke skrudd ut pluggen og den er jo helt ny. Kanskje jeg bare prøver å skru til litt. Sitér dette innlegget Link to post
The Master 820 Svart 7.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 Ok. Takk. Skal prøve å finne locktite 2700. Høres riktig ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.