Robitten Startet 7.Juni.2014 Del på Facebook Startet 7.Juni.2014 Min VP 42B har snart 3400 timer bag sig. Hvilken olie har bådejere med denne motor bedst erfaring med - syntetisk eller mineralsk olie? Kan man bare skifte fra den ene til den anden? Er der nogen fordele ved at bruge en bestemt slags olie? Forkælelse og at have et langt liv, vil min motor gerne have, så smørelsen er vel ikke ligegyldig. Har nogen erfaringer om sligt? Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Har brukt valvoline all fleet ekstra på min41b. Sjekk hva vds kode motoren krever av oljen. http://valvoline.no/produkter.aspx?path=1:11:111:11110 Veldig fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Vil anbefale deg å bruke mineralolje er vel også det det har fått siden ny vil jeg tro... sjekk i manual hvilken ...bytte av olje type kan medføre endring på forbruk lekkasjer etc.God gammel regel ikke tull med det som funker ...blir bare tull av det ... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
cosmo Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Så langt som jeg vet er all fleet mineralsk. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Mineralsk kvalitet etter VDS eller CD med viskositet SAE15W-40 ifølge manualen til VP Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.