basbakken Startet 7.Juni.2014 Del på Facebook Startet 7.Juni.2014 Hei. Jeg har byttet motor i en Polar 770 og nå satt inn en TAMD 31 motor. Denne har fått ny bytteturbo og sviver fint. Imidlertid, så har jeg gjenvunnet giret fra min gamle motor. Dette er MS3B gir med utveksling 2,91:1. Jeg vet at dette er noe høyt, men har fått propell som passer best mulig til denne. farten vil bli noe redusert, men ikke som det jeg sliter med nå. Jeg klarer bare å få opp turtallet til ca 2900 omdreininger og en fart på 10,5 knop. Papirene tilsier at jeg skal kunne ha en maks omdreining på 3800. Med feil utveksling på giret, så burde vel turtallet likevel stemme selv om farten blir redusert? Eller vil denne utvekslingen også slå inn på turtallet? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Jeg har lik motor og opplevde det samme når jeg kjøpte den. I mitt tilfellet var gasshendelen satt et hakk feil på akslingen på regulagen. Jeg fikk rett og slett ikke full gass. Tenkte at siden du har skrudd litt her så er det verd å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 har du eksos spjeld? i så fall sjekk om det står åpent Sitér dette innlegget Link to post
ulyden Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 (redigert) Du bør sjekke om røykbegrenseren er kobla til dieselpuma. Kan du sei noko om kva motor som sto i båte frå før? Utveksling op propell kan væra feil. Då klarar ikkje motoren å komme opp i full fart Redigert 7.Juni.2014 av ulyden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
basbakken Svart 15.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 Takke for alle tilbakemeldinger. har nå gjort følgende: Dyser skrudd ut og sjekket på verksted. Røykskjold i dieselpumpa sjekket ut. Turbo sjekket ut. Intercooler sjekket ut med funn av lekkasje. Det viser seg at det er en sprekk i intercooler huset. Nytt hus er bestilt og jeg er spent på å se resultatet. Ved sprekk, så klarer ikke turboen å bygge opp trykk, som igjen gjør seg gjeldende på tilførselen av kraft/diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.