Jump to content

St 6000 autopilot virker ikke. tips til feilsøking?

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jeg rigget meg ganske greit med to lange ledninger fra komputer og frem til kockpit. Da kunne jeg måle. Fikk også tips om å sette på en liten motor. Skal se om jeg klarer å rive løs en liten vindusvisker motor. Når jeg skal teste.. på fjorden.

Redigert til Havlengt.

Når jeg startet autopilot stod kurs på ca 188° så trykket jeg flere ganger på 10° kursendring. Det ble bare lys når jeg trykket den ene veien. Ikke begge veier..

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Om du trykker fra 10* til 20*, så vil du mest sansynlig ikkje få ett større rorutslag. Så det er kun ved kursendring fra 0* til 10* du vil få utslag på styreenheten. Så da må du tilbake til 0* kursendring før du vil få utslag den andre vegen på styreenheten. Men hele denne testen tror eg blir bare tull så lenge styreenheten ikke registrerer rorutslag. Du må sette strøm direkte på pumpen for å se om den beveger seg. Gjør den ikke det, så er pumpen deffekt og må byttes. Etter du har fått en fungerende pumpe, så kan du sjekke om styreenheten fungerer.

Byttet du disse selv da? Hvordan målte du deg frem til at de var defekt?

Det vistes tydelig at de var defekte. Beina på de var avsvidde. (spontanamputasjon) Tror kanskje jeg har liggende to-tre til av de hvis du trenger.Byttet de selv ja, men viste seg at det var flere feil i hjernen så det virket ikke etterpå. Redigert av Cheyenne (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...