ruben83 Startet 8.Juni.2014 Del på Facebook Startet 8.Juni.2014 (redigert) Hei. Jeg har fått en norcem fjord 21 fot. Den har en innebygd volvo penta 140a. På bilde ser dere at den er sprekt mellom eksosmanifoil og toppen. Ser ut som om det ikke er bare å bytte pakninger for å få den tett. Noen av dere som har tips. Jeg vet lite om dette. Men haaar sååå lyst å få båten på fjorden i sommer. Til en billigst mulig penge. Redigert 8.Juni.2014 av ruben83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rbuljo Svart 8.Juni.2014 Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 du må jo evt prøve med kjemisk metall og håpe på det beste. evt få en som er flink med pinnesveising å prøve å sveise dette, med riktig type pinner. men vet av erfaring det er ikke lett på støpegods.. Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
ruben83 Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 Flere som sa at å prøve å støpe med kjemisk metall vil ikke holde. Max en sesong. . Altetnativet er å bytte både topp og manifold da? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 8.Juni.2014 Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 Du kan jo ta en ringerunde til bilopphuggerier i nærheten og høre om noen har en topp til en B21 liggende ? Sitér dette innlegget Link to post
ruben83 Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 Jaha? Er det samme motor? min far har en gammel b20 liggende. Funker det også? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 8.Juni.2014 Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 B20 og B21 er ikke like, men en AQ140 er vel en B21, og dersom toppen din har sprukket er nok det enkleste å finne en topp fra en gammel Volvo på et huggeri og så eventuelt flytte over kammen. Sitér dette innlegget Link to post
ruben83 Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 (redigert) Takk adeneo. Da blir det fort nye lettere å finne deler :) med å vite at en volvo b21 er det samme som penta 140 a. Redigert 8.Juni.2014 av ruben83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.