smokeybone Startet 8.Juni.2014 Del på Facebook Startet 8.Juni.2014 (redigert) jeg har problemer med å få motoren til å svive på tomgang/lavt turtall etter jeg har hatt den oppe i planfart. motoren sviver fint på tomgang så lenge den blir kjørt rolig med og ikke blir dratt i plan. kan dette være at den skulle hat mer luft i bensin/luft blandingen på forgasseren? at den rett å slett får for mye bensin iforhold til luft mengen etter den har hatt litt gasspådrag ? Redigert 8.Juni.2014 av smokeybone (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
smokeybone Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 glemte å fortelle at dette dreier seg om en yamaha 98mod 2 syl 30hk Sitér dette innlegget Link to post
Røilen Svart 8.Juni.2014 Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 Det er litt vanskelig med slik fjerndiagnose. Men på en to-takter er det jo ikke så mye som kan gå galt. Spørsmålet er jo hvordan den oppfører seg, stopper brått eller fusker osv. Det billigst å teste er tennplugger, de utsettes for ganske ekstreme påkjenninger og etter fullgass er de skikkelig varme. Men det er nok mer sannsynlig at det er bensin eller varmgang. Blir den veldig varm? Er den lett å starte igjen? Sitér dette innlegget Link to post
smokeybone Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 (redigert) av og til fusker den litt (hoster liksom) noen ganger bare stanser den brått. mann må dra 2-3 ganger mer en det mann vaneligvis måtte gjort for å starte den når den dauer sånn etter gasspådrag. det står i de tennpluggene som det står i dekselet at den skal ha.. impeller er nettop byttet så den skal få kjøling. Redigert 8.Juni.2014 av smokeybone (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
smokeybone Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 kan det være den kan suge falskluft i en av bensinslangene? jeg har lagt merke til at noen av slangene mangler slangeklemme/fjær. og jeg har funnet ut av at den fusker/hoster en 2-3 ganger før den dauer. Sitér dette innlegget Link to post
smokeybone Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2014 takk for all hjelp. tror jeg har fått fikset proplemet nå. det viste seg at den kan ha sugd noe falsk luft i enkelte slanger. og at den fikk for mye bensin i forhold til luft. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.