tommaxs Startet 12.April.2005 Link til dette innlegget Startet 12.April.2005 hei.lurte på om det er noen som har erfaringer med hunter seilbåt,da jeg vurderer sterkt deres nye 38 foter,er litt skeptisk på b&r riggen deres uten lensetakler eller akterstag. ris/ros om båten mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
magbolme Svart 12.April.2005 Link til dette innlegget Svart 12.April.2005 hei.lurte på om det er noen som har erfaringer med hunter seilbåt,da jeg vurderer sterkt deres nye 38 foter,er litt skeptisk på b&r riggen deres uten lensetakler eller akterstag. ris/ros om båten mottas med takk <{POST_SNAPBACK}> Kjøpte en Hunter 340, -98 modell i fjor, og er kjempefornøyd. Den seiler veldig bra, har utrolig mange praktiske løsninger og fantastisk med plass. På meg virker riggen kjempebra, og jeg ser ingen grunn til å være skeptisk til denne (og det er et utprøvd konsept gjennom mange år - BR riggen ble konstruert på 70-tallet). Det er også utrolig praktisk å slippe å ha akterstag. Det er imidlertid viktig at riggen er strammet veldig teit slik at man får tilstrekkelig mastebøy (og muligheter for stramt forstag og flatt storseil)! Se forøvrig tidligere innlegg: http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...ndpost&p=119879 Sitér dette innlegget Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.