Jump to content

hunter seilbåt

tommaxs

Recommended Posts

hei.lurte på om det er noen som har erfaringer med hunter seilbåt,da jeg vurderer sterkt deres nye 38 foter,er litt skeptisk på b&r riggen deres uten lensetakler eller akterstag.

ris/ros om båten mottas med takk

hei.lurte på om det er noen som har erfaringer med hunter seilbåt,da jeg vurderer sterkt deres nye 38 foter,er litt skeptisk på b&r riggen deres uten lensetakler eller akterstag.

ris/ros om båten mottas med takk

<{POST_SNAPBACK}>

Kjøpte en Hunter 340, -98 modell i fjor, og er kjempefornøyd. Den seiler veldig bra, har utrolig mange praktiske løsninger og fantastisk med plass.

På meg virker riggen kjempebra, og jeg ser ingen grunn til å være skeptisk til denne (og det er et utprøvd konsept gjennom mange år - BR riggen ble konstruert på 70-tallet). Det er også utrolig praktisk å slippe å ha akterstag. Det er imidlertid viktig at riggen er strammet veldig teit slik at man får tilstrekkelig mastebøy (og muligheter for stramt forstag og flatt storseil)!

Se forøvrig tidligere innlegg: http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...ndpost&p=119879

:sailing:

Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!"