Jump to content

Hvor mye tåler Finnsport 540HT

Henry Tran

Recommended Posts

Hei!

Er helt fersk innen båt. Har fått meg en Finnsport 540HT 1982 modell, er en Yamaha 55hk på den.

Lurer på hvor stor motor tåler den? hvor mange HK.

Også skroget, tåler det en god del eller?

Takk på forhånd!

godkjent for 70hk ser jeg etter litt googling, kjenner ikke båten ellers så da tør jeg ikke uttale meg om man kan peise på med større

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

godkjent for 70hk ser jeg etter litt googling, kjenner ikke båten ellers så da tør jeg ikke uttale meg om man kan peise på med større

Takk for svar :) Får håpe noen her som har kjennskap til båten kan fortelle meg litt om den. Båten er ikke registrert enda trenger motor serienummeret. Hvor kan jeg finne det da? så noen tall og bokstaver under lokket på den Yamahaen

står på et lite skilt på festebraketten

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 5 years later...

Gammel tråd men jeg kan da alltids opplyse om at med 70hk Yamaha 2t på båten får jeg 28-29 knop og jeg tror man trygt kan ha kraftigere motor enn øvre anbefaling på 70 hester. Verdt å være obs på en trang motorbrønn så hva som fysisk passer er også en greie.

Har inntrykk av at båten tåler mye men den er ganske flatbunnet så den slår mye i bølger.