Jump to content

Starte båtelektro firma?

Retox_93

Recommended Posts

Hei. Jeg lufter en tanke angående et firma som spesialisere seg på båtelektro. Kommer stadig opp poster på forumet om folk som har problemer med div elektro i båt. Jeg er utdannet elektrikker og har holdt veldig mye på med det i båt ( Hobby som tar mye av tiden ). Da også magnet tenning og motorer generelt. Har hjulpet en del med elektro i båt før/nå . Etter det e har forstått så er det mange som er helt grønne på elektro i båt og ofte vil ha hjelp til dette men ikke finner noe firma for akkurat dette. Ønsker synspunkter på dette konseptet og om det er flere firma'r som holder på med akkuratt dette? Er det noen kurs man må ha får å ha lov til å gjøre det i båt? Har EX kurs ( brannfarlige området) og er på marine avdelinga på jobb . ER dette er bra konsept ? Mvh Even

Mulighetene er nokk store for at noe slikt kan gå ann.. værtfall i f.eks.. oslo :) og større byer.. er jo mulig å starte et lite personlig selskap ved sia jobben om du tenker å starte for deg selv.. se hvordan trøkket er før du tar det helt ut.. :)

Om du får lov til det av jobben du har da.. :)

Som elektriker, veit du det nok sjølv - at du ikkje tar anna arbeid enn lavvolt uten å vera installatør.

Om det var meg som var arbeidsgivaren din, ville eg nok sagt at greit nok dette, med betingelse at du holder deg til lavvolt, og at det ikkje går utover arbeidet der du er ansatt. Sjølv er eg og elektrikar, rettnok pensjonert, og eg har prøvd å bli installatør, uten å komma gjennom den prøven. Eg kunne prøvd omatt kanskje, men hadde dengang ikkje ressurser til det.

Eg tviler ikkje på at der fins eit marked for slike tenester, men eg har mine tankar om at det kan bli slitsomt å få skapelig betalt for arbeidet (det er jo berre 12 volt - no må du ta deg sammen)