Josteinb Startet 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2014 Hei, Hva slags utstyr trenger jeg for å få målt trykket mellom bensinpumpa og forgasser på min Mercruiser 4.3 LH (innenbordsmotor)? Noe man kan kjøpe billig? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Du kan jo sette en tynn plastslange på pumpeutløpet. Løft enden av slangen mens pumpen går, så finner du ut hvilket trykk den er istand til å gi.Hvis pumpen klarer å løfte bensinen en meter, så burde det holde i massevis. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Lady B Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 (redigert) Sett inn et T-rør med et manometer på et sted på bensinslangen. Da får du trykket i tall, og ikke "burde holde"... Redigert 9.Juni.2014 av Lady B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Da får du trykket i tall, og ikke "burde holde"... Da kan du jo for ordens skyld fortelle hvilket "tall" han skal lese av :saint: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Higre Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Er det forgasser skal du ha lavt trykk, jeg bruker 0,24 bar på løpsbil forgassere, (dellorto og weber) et manometer som ikke går for høyt må fu da ha, er det innsprøytningsmotor skal du ha et mye høyere trykk på flere bar Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 det er kanskje en ide å sjekke trykket dersom det er byttet til el. fra mekanisk pumpe? jeg er helt grønn på forgassere, men kan en del om innsprut. Antar pumpen er kjøpt til gasser.... Sitér dette innlegget Link to post
Josteinb Svart 10.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Skal være elektrisk pumpe. Vet ikke hvilket merke men den ser slik ut (om noen vet hva den kan byttes, om den er gåen, så hadde jeg satt pris på info) https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15369/20140607_155332.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 (redigert) Det enkleste er jo å gjøre slik Poseidon foreslår.. Poenget er at det skal være nok trykk til å åpne flottørventilen og det er ikke rare greiene.. Ser en på en mc, snøfreser eller lignende så rekker det med 10-12cm trykkhøyde(fall fra tank).. for at dette skal fungere.. 0,24 bar som oppgis her er nok overkill, siden det er ca. 3,3 meter bensinsøyle, og det trenges neppe med mindre forgasseren er montert 3 meter over pumpen.. For høyt trykk vel medføre at du overfyller forgasseren siden flottøren ikke vil klare å stenge, den er styrt av oppdriften og dermed er det gode gamle Arkimedes som her blir gjeldende Redigert 10.Juni.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Josteinb Svart 10.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Har fått vite at det skal være mellom 4 og 7 bar eller psi eller hva det nå var (amerikansk instruksjonsbok). Men en kamerat som har peiling på veldig mye mener at fordi pumpa ligger på 10.5 volt i spenning så har deler av den kortsluttet. Så den er sannsynligvis bytteklar da. Men er det noen som kjenner igjen pumpa på bildet? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 (redigert) Er det mellom 4 og 7, så er det helt sikkert PSI og ikke bar.. det er ca. 14 psi i en bar.. men det er voldsomt trykk da.. klarer flottøren å stenge ventilen med en halv bars trykk.. Redigert 10.Juni.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Scand7100 Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Pumpa der er prikk lik mi. På en Volvo 5,7 GS 1999 modell forgasser Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Anbefalt trykk på Zenith/Stromberg er 2.5 PSI/0.17 bar men de klarer seg godt med mindre. Ved høyere trykk flyter forgasseren lett over... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Poseidon Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Det enkleste er jo å gjøre slik Poseidon foreslår.. ... Ja, de som kjenner meg vil nok vite at jeg er tilhenger av enkle og praktiske løsninger :giggle: Men, hvis du er i tvil om pumpen leverer, eller om den leverer nok, så kan du jo like enkelt lage en liten "håndholdt bensintank", f.eks en kanne med en tynn slange som du kobler til forgasseren. Med denne bensin-tank-kannen litt høyere enn forgasseren, kan du forsøke å starte. Hvis forgasseren fylles og motoren starter skulle det vise at forgasseren virker OK når den bare får bensin ..... En helt annen sak er at hvis du kjører den elektriske pumpen og slakker litt på koblingen mot forgasseren, så skulle det sprute bensin hvis pumpen gir brukbart trykk. Spruter det ikke, kan pumpen fort være synderen Konklusjon du spør etter forslag på en løsning med "noe man kan kjøpe billig" - og her har du flere gratisløsninger som virker minst like bra som kostbart manometer som du aldri mer får bruk for. Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sydvesten Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Enkle praktiske løsninger gir ofte det beste resultatet og et u-rørs manometer laget av en klar plastslange koster vel en 10 kroning og slangen kan man bruke til noe annet etterpå.. Da kan man måle høydeforskjellen og få trykket rett ut. Det beste av alt det viser helt rett også.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Lady B Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 (redigert) Da kan du jo for ordens skyld fortelle hvilket "tall" han skal lese av :saint: Det vet jeg ikke. Han ønsker å få måle trykket mellom pumpe og forgasser...Hvilket tall og hvorfor må du spørre trådstarter om... Redigert 10.Juni.2014 av Lady B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 I rekken av enkle løsninger... Biltema Drivstoff trykk og Vacuummåler (151366...tror jeg) kr 89,90 Fungerer fint som snus. Har bare brukt den til å måle vacuum under vacuumstøping, men den fungerer helt fint. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.