M/S Bastard Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Heisann! Nå som løsning i forpiggen er bestemt så lurte jeg på og bruke en stor tank jeg har under køya i forpiggen. enkelt og greit er det jo med påfyllig på dekk og greier! men har det mye og si på avstand mellom tank og motor? Det blir vel fort 4 m tenker jeg. Kan man bruke slange hele veien eller er det bedre og klamre fast kobberrør oppunder dørkbjelkene og bruke slange i overgangene! Fordelen med opplegget er at jeg kan velge blant flere dieseltanker jeg har! Quote Link to post
mons Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Hei Ingen problemer med 4 meter, men du må ha tilstrekkelig dimensjon på slangene så det ikke blir for stor motstand. Bruk skikkelige lukttette dieselslanger, og sørg for færrest mulig overganger og koblinger. Lufting over dekk! Mons Quote Mons Link to post
M/S Bastard Posted April 12, 2005 Author Share Posted April 12, 2005 Hei Ingen problemer med 4 meter, men du må ha tilstrekkelig dimensjon på slangene så det ikke blir for stor motstand. Bruk skikkelige lukttette dieselslanger, og sørg for færrest mulig overganger og koblinger. Lufting over dekk! Mons <{POST_SNAPBACK}> Ok, fint og høre! Så da er det greit med diffusjonstett slange hele veien skjønner jeg! Lufting over dekk er selvfølgelighet. takk for hjelpen, enda et problem ute av verden! Da drar det seg til! Quote Link to post
Recommended Posts