Jump to content

VP tamd 60 C; varsellampene slukker ikke når motoren starter


nordan family 27

Recommended Posts

På tur i helgen, og plutselig slukket ikke varsellampene (temperatur og spenning) selvom motoren hadde startet. Så det er en eller annen feil som har inntruffet - noen forslag eller tips til leting? Også laderegulatoren (Sterling) oppfører seg meget rart, så jeg har fått en eller annen uforutsett løs kontakt el.l, men hvis noen har vært ute for dette før sparer det meg for litt feilsøking....

Link to post
Share on other sites

Jo voltmetert viser det det pleier å gjøre. Gjelder 1 motor. Både styrepoisjon nede og oppe viser lyst i de to varsellampene. Nå har jeg en slik diode som samkjører lading fra begge dynamoer til bankene - mulig den fordeler noe selvom det kan være feil på en. Håpet først jeg hadde kommet borti noe da jeg hadde armene oppunder instrimentpanelet tidligere på dagen, men fant ingen løs hengende ledning. Men ettersom regulatoren, som er elektronisk med masse forskjellige lys på, også oppfører seg unormalt har jeg mer sette i retning av feil nærmere motoren (?)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...