mons Svart 13.April.2005 Link til dette innlegget Svart 13.April.2005 Hei igjen Hvis du har fire slanger inn på toppen av filteret tror jeg du har et bra system. Husker ikke hvordan det fungerer, men er nokså sikker på at du har diesel inn fra tank (fødepumpe) og ut til forbruker. Videre har du retur inn fra forbruker og retur til tank. Returen til tank vil være innsnevret slik at du opprettholder fødepumpetrykket i hele lavtrykksystemet, og returen går fra toppen av filteretfor å ta med evt luft. Hvis det er slik, og den lille åpningen til returen er tett, vil det ikke luftes den veien, og du får problemer. Det skal renne nokså friskt i returen på alle mtorer, og jeg anbefaler at du sjekker om det gjør det - evt hvorfor ikke. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
alnorbåt Svart 13.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2005 SveinHa.Takk for svar,sånn som du beskriver pumpen er den nøyaktig lik min,jeg kan se den ringen,eller det har sett ut som en pakning rundt hele pumpen.Jeg skal se om jeg får startet opp en av de nærmeste dagene,for så og kikke med evt.speil for å se om jeg kan se lekkasjen.Takker for all mulig hjelp/veileding,og håper at jeg finner synderen,kommer med tilbakemelding,når jeg har startet opp,og gjort det sånn at plenen ikke vokser på en god stund,kona liker det ikke,men dt er jeg som klipper plenen,kjører du forbi står båten på plenen,tvers over Røde kors huset på Åkra,med akterenden mot riksvegen,hvitmalt,lett og se. Sitér dette innlegget Link to post
alnorbåt Svart 13.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2005 Hei Mons,takk for svar,skal også sjekke dette Sitér dette innlegget Link to post
alnorbåt Svart 19.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2005 Hei igjen. Tror nå at jeg har fått bukt med luft i dieselsystemet.Det viste seg at på dieselpumpen går det 4 rør frem til dysene med diesel,jeg oppdaget tilfeldig at det rant litt diesel fra den ene røren,den rant da under dieselpumpen,dette var ikke lett å finne.Trodde lenge at dt var en jernpakning i bakre kant av pumpen som måtte skiftes,dette tipset kom fra Svein Ha,det kom også mange andre gode tips,så takk til alle.Før jeg fant ut av dette kunne ikke motoren startes uten lufting etter 15 min kjøring,nå har jeg ventet i 24 timer,og båten starter,må ha litt jelp av startspray,men dette går vel an å venne den av med.Så nå håper jeg at mesteparten av problemet er borte,så nå blir det nok sjøsetting,og bort fra plenen i mai måned. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 19.April.2005 Link til dette innlegget Svart 19.April.2005 .....jeg oppdaget tilfeldig at det rant litt diesel fra den ene røren,den rant da under dieselpumpen,dette var ikke lett å finne.Selvgjordt er velgjordt! Du har vel blitt bedre kjent med motoren din nå, tenker jeg. Utrolig hva man klarer, bare man ikke gir opp! Gratulerer,alnorbåt! :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
SveinHa Svart 19.April.2005 Link til dette innlegget Svart 19.April.2005 ....og båten starter,må ha litt jelp av startspray,men dette går vel an å venne den av med. <{POST_SNAPBACK}> Gratulerer! Det der med startgass er skikkelig fy-fy på dieselmotorer og da spesielt forkammermotorer med glødeplugger (som du har). Når glødepluggene er varme og startgassen kommer inn i sylinderen kan den eksplodere LENGE før den skal og du risikerer å forvandle motoren din til en malmhaug før du aner........ Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.