Jump to content

Volvo penta md2 vil ikke starte.

Hiawata

Recommended Posts

Har en volvo penta md2 som ikke er veldig samarbeidsvillig.

Det begynte med at motoren stoppet når jeg satte den i gir, den døde bare sakte, uavhengig av hvor mye gass jeg ga.

Fikk startet den igjen uten problemer, men så fort jeg satte den i gir skjedde det samme gang på gang.

Med giret i fri fikk jeg gitt gass, men den reagerte litt tregt synes jeg.

Etter noen forsøk endte det med at jeg ikke fikk liv i motoren i det hele tatt.

Har fått en kompis som er bilmekaniker til å ta en titt og da gikk vi over dieselfilter, siler osv, men til ingen nytte.

Vi løsnet dieseltilførsel inn til dysene og der kom det noen dråper med jevne mellomrom, men hvor mye skal det egentlig komme

Med tanke på hvor billig motoren er i drift regner jeg med at det ikke skal sprute diesel??

Kompis har fortsatt en mistanke om at problemet skyldes dieseltilførsel, men vi aner jo egentlig ikke, så vi skal sjekke ventiler idag for å se om det kan være noe der.

Det jeg egentlig lurer på er om noen med erfaring med disse motorene har noe tips om hva problemet kan være, evt hva som bør sjekkes og i hvilken rekkefølge?

Nope, gikk ikke tom for diesel, så tviler på at det er årsaken.

Har sjekket dieselfilter og det så bra ut.

Det kan jo hende det er luft i anlegget nå etter vi har åpnet her og der, men tviler siden vi får diesel frem til dysene.

Har ikke sjekket glødeplugger, men siden jeg fikk liv i den flere ganger etter at den begynte å oppføre seg merkelig er det vel sannsynligvis ikke der problemet ligger?

Takk for innspill, jeg tar gjerne imot flere tips! :)

• 6 years later...