Jump to content

Ignotionsymbol på instrumenter, samme som +?

Fjord21DC

Recommended Posts

Bare for å forsikre meg så er ignition det samme som +? På noen instrumenter står det ground (den er jo grei) og på noen står batt (antar også det er +). De som ikke har batt står det ignition. Antar det er + for batteri/ bryterpanel. For øvrig Faria instrumenter..

Har koblet instrumenter slik: alle ground til en minusskinne og alle batt/ ignition til plusskinne, videre kabel fra plusskinne til bryterpanel. Da skrur panelet på alle instrumenter og instrumentlys samtidig.. Signalkabler holdes utenfor dette..

Takk..

det er det "samme" men jeg ville vel koblet de så tenningen måtte være på for at instrumentene skal ha noe liv, men dersom du ønker dette via bryterpanelet fungerer jo det og :)

Eg ville nok hatt separat bryter for instrumentlys, kanskje ogso dimmer. Fordi at om du skal utpå om natta i mørke, so vil dette "juletreet" gi altfor mykje lys til at du kan navigere.

Magne