Jump to content

Mariner 10hk, turtallet stiger og jeg mister fremdriften

rawgny

Recommended Posts

Hei! Jeg har en Mariner 10hk som plomberingen er fjernet på og yter nå 15hk. Her en dag jeg var ute på havet skjedde det noe rart. Jeg hadde full gass og alt virket normalt. Plutselig mistet jeg fremdrivet helt og turtallet økte kraftig. Jeg slakket ned og prøvde å gå sakte fremover. Det virket men når jeg dro på litt gass skjedde det samme igjen. Turtallet steg og jeg mistet fremdriften. Jeg slo av motoren og så om noe var galt. Dette tok litt tid så motoren var blitt litt kald. Jeg startet og ga gass igjen. Da funket det plutselig, men det samme skjedde igjen. Turtallet steg og jeg mistet fremdriften. Jeg la merke til at pumpen som er mellom tanken og motoren ble "myk."

Så tok jeg motoren til en kar som driver med service på slike. Han fant ingen mekaniske feil, bare at giroljen og pluggene var dårlige. Det var også nylon i propellen. Jeg snakket også med en kjenning av meg som hadde hatt det samme problemet. Han sa at feilen lå i propellen. Han sa det lå en gummiring eller noe liknende i propellen som mest sannsynlig hadde morknet og falt av. Han byttet propellen og så fungerte alt som det skulle.

Noen som kan hjelpe?

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Problemer med Mariner 10hk hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...