Jump to content

2003 Johnson 40hk 4t starter ikke


Tingbo

Recommended Posts

Kjøpte båt i fjor høst og fikk problemer med motoren på 3. turen. Hadde den på service, fikk beskjed om at den var i orden, men da jeg satte den utpå i vår ville den ikke starte (feilkode 4.2). Mekanikeren mener nå at det er et problem med motorstyringsenheten og at den må byttes. Har allerede brukt nesten 10 000 på service og feilsøking og motorstyringsenheten koster 19 000(!). Har nå mistanke om at dette var en feil som tidligere eier kjente til, for han svarer ikke på henvendelser. Uansett sitter jeg med et dilemma - gamble på å kjøpe en dyr del som jeg ikke er 100% sikker på at er løsningen, søke en 'second opinion' eller kjøpe ny motor. Har ikke lyst til å gi opp motoren jeg har, for den er bare gått 300 timer og bør ha noen gode år igjen... Setter pris på innspill, evt tips om folk som er gode på slike motorer i Oslo-området. Finnes det markeder for brukte deler?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...