Jump to content

Eberspächer d3lc starter ikke

Petimo

Recommended Posts

Jeg har en Eberspächer d3lc og den vil ikke starte,den har stått urørt gjennom hele vinteren og strømledningene til den har vært frakoblet p.g.a. bytte av batterier og vedlikehold og når jeg nå kobler ledningene til batteriet igjen så starter den ikke.

Sikringene er ok og + står på + på batteriet selvsagt.

Sjekk at du har forbindelse til regulatoren og til pumpa. Er dette OK og det er stein dødt.. må du få noen til å kople til diagnoseverktøy

å sjekke for feilmeldinger og evt. resette lektronikk enheten. Har varmeren stanset mer enn 5 ganger pga. feil (overoppheting, viftefeil osv.)

larden seg ikke starte igjen uten at den ren reset.

Geir :seeya:

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

På D3LC-12V- med produktnr. 25 1822, 25 1843 og 25 1867,og LP 25 1854 med standard bryter med lys i senter, kan aktuell feilkode leses som blink-signal i bryter ved å slå på varmer og kortvarig laske over mellom gul og sort/hvit (0,5 til 5 sekunder) ledning i 8-pins kontakten. Blink signalet gir beskjed om aktuell feil, f.eks. et langt og et kort = lav spenning, eller fire korte = brudd i glødeplugg, o s v. En forhandler kan tolke signalene og si hva disse betyr.

Et tips: Brokoble pin 9 og 11 på kontaktene til brenner, slå på brenner, og da slettes feilkoder.

prøvde å levere inn brenner for diagnose, men det fantes ikke utstyr hos noen forhandlere til D3LP iallefall, så var stort sett opp til meg selv å løse problemene. Min var og stein død med feilkode F23. I Campingbilen får en heldigvis feilkoder opp i display i bilen.

Jeg skiftet en haug med deler, før jeg fant et ledningsbrudd i varmekanal. Det viste seg å være hovedstrøm til brenneren.

Så før du begynner å plukke brenneren i molekyler bør du sjekke strømforsyning til brenneren.

Redigert av jerognal (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...