Jump to content

powertrim problemer 115 Mercury 95

tiestot

Recommended Posts

Jeg tok av presseningen fra båten og skulle tilte opp motoren men det kom bare en liten rar hylelyd og så ingenting mere, Hører det klikker i releet. Båten har stått ute i vinter, den elektriske vann pumpa i båten fungerte så det gikk fint og tømme det vannet som hadde komment inn i løpet av vintern.

Trenger Powertrimmen mye strøm for og fungere?

Batteriet har stått i noe den seff ikke burde gjøre, Men strøm er det der siden pumpa starter,

Hadde og problemer med startmotoren den surrer bare rundt men slår ikke in så den kan begynne og drege motoren rundt så jeg lurer på om den begynner og bli dårlig den også.. Jeg hadde problemer noen ganger i fjor med at den ikke tok tak , Men etter et par frunder fram og tilbake med nøkkelen tok den, Men da drog den sakte, Men i år ville den ikke slå in bare lyden av startmotoren som surrer rundt.. Jeg kjøpte båten i fjor så vet ikke så mye om motoren. Men får jeg powertrimmen til og virke så kan jeg flytte båten ivertfall.

Ok batteriet er på lading krysser fingrenne for at det vill fungere med mere strøm på batteriet. etter mange trykk både opp og ned var det bittelitt lyd av motoren da jeg trykket nedover. Rart at pumpa går og start motoren bare står og surrer når jeg vrir nøkkelen, derfor jeg ikke trudde strøm var problemet. Må gjøre noe der og siden den ikke klarer og slå in på svinghjulet :(

Satt inn batteriet men fremdeles er powertrimmen død, Det klikker i rele`et både opp og ned, jeg tipper det er to stk et for ned og et for opp. Jeg må ha motoren opp fort siden jeg må flytte båten, alt fungerte da jeg tok den opp i fjor høst. kan motoren bare dø over vinteren? blir veldig glad for all hjelp. vist jeg skal koble strøm direkte til powertrim motoren hvordan gjør jeg det? trenger god forklaring da jeg ikke er proff på dette.

klarte og få opp motoren i dag , etter en del banking i powetrim motoren blei det faktisk litt liv i den, og dne startet opp, på turen opp stoppet den flere gangen men kom seg da jeg trykket in knappen igjen. virket som den blev litt bedre etter ei stund. men da jeg dro hjem fra båten, tullet den igjen og stoppet , da skjeddde det ikke så mye da jeg trykket på knappen, men er liv i begge relean. banket jeg i den startet den litt men stoppet igjen. Noe gode forslag?? .)

• 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...

Hei takk , jeg har funnet ut at min motor også er en 1990 model produsert i Belgia. Kan godt hende det er gammel olje og eventuelt lite olje . men motoren skal vell uansett starte opp. problemet er jo og få liv i den, bare klikker i rele. i fjor høst etter mye banking på motoren fikk vi så pass liv i den at jeg klarte og heise motoren opp. Hvor kan jeg bestille deler til denne motoren på en grei og billigs murlig måte :) trenger poppet valve kit kommer vann ut huller der og ny termostat og noen andre ting :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...