Andicap Startet 14.Juni.2014 Del på Facebook Startet 14.Juni.2014 Jeg vurderer en Bavaria 27 Sport - er det noen som har erfaringer med denne båten som de ønsker å dele? Noe spesielt jeg bør se etter på disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
Andicap Svart 15.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 Ingen? :) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 15.Juni.2014 Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 Ikke 27 men 33 som jeg hAr nå, veldig fornøyd med min iallefall :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Andicap Svart 15.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 33 Sport er en flott båt, men desverre litt over min prisklasse :) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 15.Juni.2014 Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 Ja som sagt veldig fornøyd med bavaria. Godt laget båt, det eneste som man kan sette fingeren på ofte er den siste finishen som ikke virker helt gjennomført. Men den er bra bygget og er utrolig god i sjøen. Det du må se på er jo som ved en annen båt vil jeg tru. Vedlikehold på båt og motor som er det vanlige ved båtkjøp. Trur ikke du trenger å være redd for og kjøpe en bavaria iallefall så lenge båten ser bra holdt ut og motor er vedlikeholdt og ser bra ut:) Førsteinntrykket sier nesten alt om båtens vedlikeholdsnivå. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
AOG Svart 15.Juni.2014 Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 Vi har hatt 27 i to år, og var veldig fornøyd. Det vi likte er den store solsengen bak, og under den er det suveren stuveplass de fleste større båter kan misunne. Relativt god plass i en sosial cockpit. Den er super til dagsturer og korte overnattingsturer, men til lengre ferier blir det smått. Vi synes det var upraktisk å måtte re opp salongen om du trenger flere enn to soveplasser. Derfor har vi gått opp en størrelse til 31 sport. Ikke hatt noen større problemer med båt/motor unntatt girskiftaktuator som røk etter to uker, fire uker etter reklamasjonsfristen! D4-260 gir rask akselerasjon og fort opp i plan. Sjekk at begge trimflaps (QL system) virker, min ene virket ikke de to årene vi hadde båten, mistenker at det ikke er det mest solide systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Andicap Svart 17.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Takker så meget for svar! Hvordan er utsikten fra kapteinsstolen? Ser en gjennom vindskjermen når en har kalesjen oppe eller må en belage seg på å sitte med krummet rygg/se gjennom vindu i kalesje? Hvordan er det med støy? Båtene jeg har sett på har lydisolert motorrom fra fabrikk, men vet at det ble klaget en del på støy på tidlige modeller av 27 Sport. Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk til at en gedigen solseng tok såpass mye plass ute. I reklamebrosyjerene ligger det jo alltid to smekre blondiner bakpå der så kanskje den ikke er så dum :) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Kompisen min har hatt en 27sport siden den var ny i seks år. Han har vært godt fornøyd, særlig med servicen fra importør, men plassen strakk ikke til med tre små på tre uker ferie. Solsenga er fin den men det går på bekostning av gode sitteplasser, både ved landligge og kjøring. Du får vel tak i et bra vedlikeholdt og riktig utstyrt eksemplar til rundt 650k nå og det er nok et trygt kjøp. Bavaria er notorisk undermotorisert men med skrog som klarer seg med lite motor er det ikke noe problem, de støyer noe fryktelig da. Det er flere som har prøvd å isolere motorrommet men det hjelper ikke så mye med sånn utforming av motorrommet. Det er lagt vekt på inneplassen med bra bysse, bad og stikkabin for sin størrelse, men ikke forvent noen behagelig reise hvis det sjøer litt, den er tung, brei og butt for sin størrelse. Utsikten gjennom kallesjevinduene er god da den er ganske bratt foran. Jeg ville vurdert noen amerikanere hvis jeg var på jakt etter denne kategorien båt nå. Sitér dette innlegget Link to post
Andicap Svart 17.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Jeg har nettop solgt en amerikansk båt og har flere kjente som har amerikanere og felles for dem har vært motorrom helt fri for isolasjon og svært høyt støynivå (alle har vært utrustet med D4/D6). Dersom dette er tilfellet også på Bavaria blir jeg skeptisk. Faste tepper overalt er noe jeg også vil bort ifra og amerikanere er derfor ikke så aktuelt. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 (redigert) Amerikanere trenger alle sammen tilpasning til norske forhold, som å legge teak istedet for tepper, Ankervinsj bak, 230volt, europeisk radio og kartplotter m.m. Men dette er ikke skrekkelig dyrt. D4 bråker, sånn er det, iallefall på det turtallet vi her snakker om. Overvekt, sjøegenskaper, innredningsløsninger.... det får du ikke gjort noe med. Hva med en halvplaner? Ned i fart, opp i komfort. Bedre planløsning. Redigert 17.Juni.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andicap Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Hadde satt veldig pris på litt info angående støy/sikt i Bavaria 27 Sport :) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 18.Juni.2014 Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Prøv den. Det gir deg konkrete svar Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Andicap Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Hadde jeg hatt noen tilgjengelig i nærområdet hadde jeg selvfølgelig gjort det :) Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 18.Juni.2014 Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Jeg hadde en 25 sport tidligere, jeg fikk isolert motorommet og da ble det perfekt, men problemet var sikt, jeg fikk øverste del av vindskjermen midt i synsfeltet, og resten av hodet over vindeskjermen... (jeg er 181cm) Så jeg anbefaler sterkt at du prøver først. Sitér dette innlegget Link to post
Andicap Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Jeg er 1.93 så kommer nok til å se over vindskjermen. Lav vindskjerm er dessverre ett problem på mange/de fleste av denne type båter. Sitér dette innlegget Link to post
AOG Svart 18.Juni.2014 Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Sikten er grei, men ikke optimal. Vindskjermen er som på de fleste Bavaria i laveste laget. Kommer også an på fart/høyde på baug. Motorrom er ikke lydisolert fra fabrikk, men det fikser du greit selv med matter fra f.eks. Biltema. Viktig å få åpningen ut mot cockpiten tett, bygg opp på innsiden til den slutter mot kanten. Vindusvisker har lite utslag, men kan enkelt justeres. Sitér dette innlegget Link to post
Andicap Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2014 Lav vindskjerm er deverre en gjenganger på mange båter av denne typen båter. De fleste 2007/2008-modellene av 27 Sport annonseres med "Ekstra lydisolering av motorrom" så virker som mange valgte dette fra fabrikk på nyere modeller. Sitér dette innlegget Link to post
AOG Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 De har nok isolert selv, for uten bråker det nokså mye. At motorrommet ikke er lydisolert fra fabrikk er en av Bavarias mangler, selv på nye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.