Marulf Startet 14.Juni.2014 Del på Facebook Startet 14.Juni.2014 På årets første tur med min tohatsu 9.9 2005 mod (2-takt) startet den på første draget. Den går fint på tomgang og lav fart. Gir så full gass. Båten går opp i plan og holder fin fart. Så plutselig stopper den. Klarer Å få start på den ved bruk av choke, men det er bare såvidt den går. Så må motoren bli kald før jeg kan prøve på ny. Det samme skjer hver gang. I fjord gikk den helt fint uten problemer. Har vert lagret innendørs. Har nå byttet bensinslange og coil uten at det hjalp på problemet. Hva kan være galt? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Juni.2014 Del på Facebook Svart 14.Juni.2014 (redigert) Det første som pleier å ryke på slik motor trur eg er membranpumpa til bensinen. Utover det har eg vert borti fleire tilfeller av dårlig kontakt/overslag i pluggkabler. Det er typisk feil som kan komme når det blir litt varme i motoren. Red : "går når den er kald og bare med choke" kan være at den ikkje fikk tilstrekkelig smøring første turen. Skjært seg. Worst case. Rekner med du hadde riktig oljeblanding og lot motor bli litt lunk i før du gav full gass. Redigert 14.Juni.2014 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Marulf Svart 14.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2014 Det har nok ingenting med for lite smøring og påfølgende skjæring å gjøre. I utgangspunktet trodde jeg det var et drivstoffproblem, men siden den kutter tvert og ikke fusker i forkant tenker jeg på noe elektrisk,. Om det var plugger vêr det rart om begge kutter ut samtidig synes jeg. Har byttet coil, koplet fra dødmannsknapp byttet pluggledninger og hetter, uten at det gjorde noen forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Juni.2014 Del på Facebook Svart 14.Juni.2014 Nei då veit eg ikkje. Siste tips... kom eg på nå ..at gutungen opplevde noko som høres ut som det samme mange ganger ein dag. Etter ein del venting så starta og gikk normalt ei lita stund. Ventetida var så lang den måtte være for at vakuum i tanken skulle rekke å synke lavere en pumpa på motoren. Det var lufting på tanken. Husker ikkje no om det var o-ring eller gjenger var noko feil på. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
kjetillunde Svart 15.Juni.2014 Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 Det samme skjedde med min Tohatsu 9.9 to-takt 2003 mod. Jeg fant ut at problemet var dødmannsknappen som var bare NESTEN riktig type. Kunne få start og kjøre litt men plutselig døde den. Oppdaget det da jeg såvidt kom borti dødmannsknappen. Kjøpte ny og da var problemet løst. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 15.Juni.2014 Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 kan være bare rusk i bensin filteret ,Det er jo bare å blåse rent , Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 15.Juni.2014 Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 (redigert) Hadde det samme problemet på en 5.7 v8, da var det flotøren som jukset.. fylte kammeret på tomgang men, ved fullgass så åpnet den ikke nokk så kjørte kammeret tomt.. Gikk fint opp til et visst turtall så bråstopp når kammeret ble tomt.. overhalte forgasser og alt ok.. riktignokk 4-takt.. vet it om 2-takt har samme type gasser Redigert 15.Juni.2014 av Raymond Romsdal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.