Jump to content

Scand classic 25 , bruker ikke diesel fra begge tanker ?

Larzy

Recommended Posts

Akkurat kjøpt '"ny" båt , scand classic 25 . Står en Peugeot/Saab 52 hk i den. Forrige eier som jeg kjøpte den av hadde aldri fylt opp babord tank da denne konstant var full,så han kjørte og fylte kun på den ene. Dieselmåleren hadde heller aldri fungert . . Jeg vil jo bruke begge men finner kun en ventil i forkant på styrbord tank og den er åpen . . . Noen gode ideer ?Prøvde og fylle på babord tank første gangen , den var nok som han sa full for der gikk det bare to liter på. Nå er nok den smikk full for selv etter en tur fra Bergen til Austevoll så går det ikke an og fylle mer på den ,pluss at det er kommet ca 1liter diesel under batteriene (under trappen i cabinen). Første båt jeg har siden 2003 så blir nok litt prøving og feiling, det positive er at jeg har hatt den i to uker og kjørt motor 19 timer uten andre feilslag :-)

I bakkant på motorrommet skal det sitte kraner, Følger du slangen fra forfilteret så kommer du til et t stykke, på hver side av disse skal kranene sitte. Både tilførsel og retur.

Den tanken som ikke har hvert i bruk ville jeg tømt og inspisert før du tar den i bruk.

Motoren vil alddri trekke likt fra begge tankene, dette kan kompenseres ved å strupe litt på sb tank.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...