Jump to content

Ta tilbake den aktive båtbruken - 2


roeren

Recommended Posts

Dette er innledningen til første utgave av dette emnet:

 

"Jeg står på nøstet og flikker og reparerer på gamle trerobåter; finner på og lager lure innretninger, for å prøve ut hvor lure de egentlig er når båtene kommer på sjøen. Nå i en travel vår, med flere litt krevende byggeprosjekter, blir det bare til noen småturer i lille ”Ormen Korte”, Hardangeræringen som har fulgt oss i nesten 50 år. Men til sommeren er det av sted på ukestur med ROLIV-gruppa, i den riktig store, nesten hundre år gamle, oselveren, med årer og seil og lavvo ute i øyene. Og til høsten kan jeg dra på seilas- og roturer flere ganger i uka i oselverfæringen.

Flere ganger i uka i oselverfæringen, i regn og vind og sol og stille. Og fjorden og øyene og sundene har jeg for meg selv."

Men jeg ønsker jo ikke å være alene i øyene, selv om det også er en kvalitet. Jeg tror at en robåt utstyrt en bitteliten rigg med ett enkelt seil - slik at man kan seile trygt i kuling og regn - og med påhengs å bruke i brønn - slik at man kan komme seg raskt hjem uansett vindretning - samt godt undertøy og solid regntøy, gjør at man kan bruke robåt nærmest året rundt.

Det viktigste er altså at man kan kle seg, og at man skjærer hull i båten (motorbrønn)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...