Jump to content

Hvordan bygge ny flaps på Saga 24?

rockmoen

Recommended Posts

Jeg må kappe av den eksisterende flapsen på snekka min, da den har gått i oppløsning. Ser ut som dårlig grunnarbeid er årsaken og vann har trukket inn kryssfinnerplaten etter vert som glassfiberen har løsnet.

Så er det store spørsmålet, hvilken byggemåte skal jeg gå for?

1. Skjære ut ny wbp limt kryssfinnerplate på 9 mm og støpe på 4-6 lag med polyester og 450 g glassfibermatter

2. Kjøpe divinycell plater på 10 mm og støpe 4-6 lag med polyester og 450 g glassfibermatter

Eller har dere andre gode råd til en varig oppbygging som holder i mange mange år fremover?

Skaff ei blank respatex plate eller noe annet brukbart og bruk som form- voks med formvoks og støp et masivt trimplan av 8-10 lag 450 gr matte.gelcoat først og toppcoat sist. Den trekker aldrig vann og blir som trimplan lik det som båtbyggerene lager. Dette er enda en måte å lage trimplan på :wink:

Redigert av Knude (see edit history)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...